Senaste innehållet av errikko

  1. E

    2 unga och kontaktfamilj?

    Va kul att läsa det du skriver. Det låter som barnen haft en jätterolig tid hos er :razz: Kommunerna har nog olika åsikt om ett rum är viktigt eller inte. Det har ju gått ett par veckor nu sedan socialtjänsten var hos oss och hade intervju. Men vi har ännu inte hört något ifrån de. Vad har ni...
  2. E

    2 unga och kontaktfamilj?

    Va kul att läsa era svar! :) Och kul att läsa att det finns fler unga som blivit kontakt/familjehem. Vi har fått hem brev från polisen med utdraget ur brottsregistret i, ska lämna det till socialtjänsten i morgon. Hur lång tid tog det innan ni fick besked om ni var godkända efter det? Vi tycker...
  3. E

    2 unga och kontaktfamilj?

    Nu har två från socialtjänsten varit här på hembesök och intervjuat oss. Jag tror det gick väldigt bra, det kändes som så varjefall. De sa att säng får vi stå för, sedan går det ordna leksaker på något vis när vi väl har matchats ihop med ett barn. Och även barnmatstol om det skulle behövas. Har...
  4. E

    2 unga och kontaktfamilj?

    Va kul att ni svarar här inne! :) Vi har ju inte barn sedan tidigare och därför inga leksaker. Vad har ni för erfarenheter av det, är det upp till kommunen att lösa det? Ger kommunen pengar till oss, eller vi köper leksaker och får pengar i efterhand, så barnet kan leka, pyssla, höra sagor...
  5. E

    2 unga och kontaktfamilj?

    Hej! Tack för era kommentarer! :razz: Känns kul att höra att fler andra varit unga och haft ett uppdrag som kontaktfamilj. Annars känns det ofta i samhället att man dömer unga att dom "bara festar, äter skräpmat och lever lite hejvilt" Och tror att de inte kan ta ansvar. Men det är lååångt...
  6. E

    2 unga och kontaktfamilj?

    Hej! Jag och min sambo vill väldigt gärna bli kontaktfamilj, vi har båda arbetat på en/flera förskolor efter gymnasiet och är nu 21 år (har varit tillsammans i 3år, levt i 2år tillsammans). Vi är inte typen som springer ute och festar och har sig, utan vi lever ett väldigt lugnt liv, just börjat...
Tillbaka
Topp