Senaste innehållet av Fia-Lotta

  1. F

    Tänker de?

    Vi kan inte i varje inlägg...gång på gång, nedvärdera dessa föräldrar och det ska nedvärderas för deras fel och brister.... Vi ÄR familjehem och vad det innebär... kan vi inte hela tiden spä på och bräcka varandra i vems biosar som är värst... I detta forum tycke jag att vi ska stötta varandra...
  2. F

    Tänker de?

    Hej! Förstår att Du har det jobbigt, försök att ta det lugnt och att var sak/fråga löser sig på det bästa sätt. Det är tufft att vara familjehem, och det är detta vi utsetts för, vad som är rätt och fel i denna situation kan inte jag besluta om..... men för din egen skull sluta att...
  3. F

    Bios rätt till umgänge vid LVU

    Om barnet reagerar stark på umgänge och efter så ska vi trygga upp, visa förståelse och hjälpa barnet igenom detta, kanske med hjälp från BUP och handledning så vi kan ta emot de starka känslor barnet bär på och visar. Starka känslor från barnen kanske väcker upp egna obearbetade trauman i våra...
  4. F

    Bios rätt till umgänge vid LVU

    Blir så mörkrädd att vissa av oss påhejar begränsningen av umgänge vid barn som har blivit fråntagna av sina föräldrar... Vi kan inte dra alla över en samma gräns, det finns de barn som måste skyddas för sina föräldrar. men långt i från alla... Finns inte bios kanske någon annan i nätverket...
  5. F

    Uppgiven...

    Du är en mycket klok mamma som har insett att DU inte kan och orkar allt. Vi har lånebarn och med det innebär inte att det ska/kan funka... vi har inga garantier... Hoppas att detta inte har avskräckat dig för all familjehemsvård i framtiden... Men Du har gett socialtjänsten en fajt och det...
  6. F

    umgängesresor-vem ansvarar för själva resan?

    Jag skulle vara oerhört glad och tacksam om det finns fler i nätverket som vill vara med och dela på umgänge.. Vilken tur för barnet att det finns fler vuxna som vill träffa och köra barnet.... teamwork är det bästa lösningen för ett placerat barn.
  7. F

    Umgänge med föräldrar och syskon

    Ja, nu har det gått ett tag sen jag skrev detta inlägg... Men jag måste säga att jag blir lite "mörkrädd" att inte vi familjehem värnar mer om barnets nätverk.... Även om bio inte är lämpliga att ta hand om sina barn så måste vi väl ändå värna om att någon i nätverket kan ha någon slag "viktig"...
  8. F

    inga fler placeringar

    Jag fullständigt lider med dig... denna nonchalans från placering kommunen, vilket pris vi får betala.. vi fick oxå en placering akut, som det hände mycket tok omkring, och vi kände att vi inte fick någon hjälp för, det slutade med att vi sa upp placeringen med omedelbar verkan... vi ringde soc...
  9. F

    En artikel om familjehem

    Ja, ibland blir inläggen lite konstiga Jag som en erfaren familjehemsmamma lägger in en artikel om hur vi ska kunna stötta varandra i familjehemsvårdens kamp för våra barn. Att frågasätta är helt ok för det är ju det forumet är till för.. att diskutera tankar och funderingar men sen ska det...
  10. F

    En artikel om familjehem

    Hej GMB! Hur jag tänker när det gäller att distansera sig till barnen??, jo som jag försökte beräta i artikeln så har vi varit familjehem i 14 år... vi har varit med om det mesta av de bästa till det tokigaste :roll: när det gäller familjehemsvård. Man blir luttrad... vi har haft...
  11. F

    Träff i Dalarna Den 22 April

    Kom du oxå.... :claphappy: Gå in på Faco hemsida och anmäl dig.... vi måste träffas och byta erfarenheter...hoppas att du inte har lång resväg... annars skickar du mig din mailadress i ett pm så skickar jag dig en inbjudan
  12. F

    En artikel om familjehem

    Hej! Inför vår träff den 22 April i Borlänge, så har jag gjort ett repotage om livet som familjehemsmamma. Läs gärna under tidingen Borlänge jag länkar nedan: http://www.annonsbladet.com
  13. F

    Träff i Dalarna Den 22 April

    Vilket bra initiativ. Men ordnar inte FACO en träff samma dag? eller är det den du menar? Det är med Faco vi ska ha träffen för att starta upp Faco Dalarna så att vi blir aktiva... Vi har ingen aktuell FACO region Dalarna, så nu hoppas jag att vi kan starta upp den
  14. F

    Träff i Dalarna Den 22 April

    Vill bara dela med mig en familjehemsartikel som jag fick vara med att delta i se under Borlänge tidningen www.annonsbladet.com
  15. F

    träffas och byta erfarenheter

    Jag har oxå skickat min mailadress, men inte hört något mer... Blev det någon träff eller??? Är nyfiken att höra vad som blev av??
Tillbaka
Topp