Senaste innehållet av fialotta

  1. F

    Trött!!! :(

    Vet du, det är nog nåt i det du säger..Det hela blir ju liksom mera intensivt, iom. att det enbart är varannan helg barnen är här.Vore kansje inte lika tufft om det fanns lite vardag också.... :roll: Det är tufft detta med regler, "Vad är det," liksom...? :? :? Och orimliga sådana har vi...
  2. F

    Trött!!! :(

    Hallo, alla.... Vi har nu varit kontaktfamilj till två syskon. 5 och 7 år i några månader....( förut har vi varit jour och familjehem) Iblandt funkar det bra, men nu är jag så trött, så sliten och less på situationen....Vi visste inget om dessa barn då vi tog emot dem, "normala" barn, sa...
  3. F

    Kontaktfamilj!

    He alla... Jag har tidigare skrivit en del här, då vi var jourhem/familehem.Numera är vi kontaktfamilj, och jag hoppas att jag kan få lite goda råd här från er, även nu? :? Vi har nu tagit emot två :angel: :angel: varannan helg, detta är andra helgen vi har dem. Det går inte ta miste på...
  4. F

    Ersättning för jour?

    Vår komun vil ge oss ca.7000 i arvode,och ca.4500 i omkostnader för ungdomen.
  5. F

    Ersättning för jour?

    Har en liten undran; Vad är "vanlig" ersättning för en jorplacerad tonåring(13 år)? Inte kontrakterad jourhem. Det är en skyddad placering,lvu.Tonåringen har inga "egna probblem",mera än att h*n mår dårligt av det inträffade. Nån som vet vad det brukar ligga på?
  6. F

    Jourplacering.....

    Vi har bestämd oss för att tacka ja till ett jouruppdrag,en tjej i nedra tonåren. Min undran är denna: Får man betald av soc för att utrusta rummet? Då menar jag det allra nödvändigaste;typ bokylla,en enkel soffa/bord,säng,matta osv... Vi flyttade in i vårat hus för en månad sen,och rummet är...
  7. F

    Vanlig ersettning?

    Nån som vet vad "vanlig" ersättning är ungdom,13 år,jourplacerad? Jag känner mej totalt grön... :?
  8. F

    Funderingar....

    Hej... Finns det nån här här inne,som har erfarenhet av att vara jourhem till tjejer(utlandsfödda),som är placerade pga."kulturkrockar/viss hederselaterade problem med den egna familjen? Vi fick en förfrågan i dag,om en tjej i nedre tonåren,lvu med skyddat boende.Det finns altså en viss...
  9. F

    Familjehemsutredning....

    Jag har hört en sak,som jag funderar över...... Stämmer det att bioföräldrarna till placerade barn,har rätt att läsa/få ut den fullständiga familjehemsutredningen? Altså om dom som barnet är placerade hos? Är inte,isåfall,finns det inte sekretess för familjehem? :?
  10. F

    Massutbilgning av familjehem

    En liten fundering bara..... Hur skall oerfarna familjehem få sin erfarenhet,menar ni? :?
  11. F

    ersättningar?

    Hej,alla ni kunniga! Jag har en fråga till er: Vid vårdnadsflytt,beror det på i vilken komun man bor,om man behåller ersättningen som familjehem? Hur funngerar detta?
  12. F

    Då blev det ett NEJ

    Varför denna reaktion på...reaktionen? ;) Nejdå,JAG har inte bara "jobbat på McDonalds"... :( Jag blev bara lite förvånad och chockad av denna trådstarten,måsste erkänna det.Det måsste man väl få bli,utan att nästan hånas? Vi är också familjehem,har även varit jourhem och kontaktfamilj.Har dock...
  13. F

    Då blev det ett NEJ

    Det måsste det väl vara? Annars vore det lite väl heftigt....
  14. F

    Då blev det ett NEJ

    30.000 kr/mnd? Menar du att det var vad ni ville ha i arvode?
  15. F

    Problem med förvaltning!!!

    Vi hade besök från en annan komun här,och vi var helt ärliga med vad vi hade upplevt med den förra komunen! Allt elände där......Den nya komunen har vi desutom haft två uppdrg för förut,som kontaktfamilj. Det visade sej att dom redan hade en specifik placering i tankerna för oss då dom kom. :D...
Tillbaka
Topp