Senaste innehållet av isa

  1. I

    Nyårsmiddag 12/13

    Åh så goda middagar ni fick till! Här blev det följande: Förrätt: gott i glasen och snittar på faten Varmrätt: stekt/ugnsbakad oxfilé m hasselbackspotatis o rödvinssås. Efterrätt: syrlig fruktkompott gjord på ananas, passionsfrukt, vinbär o bjönbär samt hemmagjord krämig vaniljglass...
  2. I

    Till alla familjehem.

    Jg tycker det är OK. och tror det var hela nebolusas mening med hela idén, att budskapet skulle spridas:) Kram och god jul på er alla!
  3. I

    familjehem utan bio barn?

    Mycket vill ha mer... k-familjsuppdragen fungerar kanon och nu börjar det verkligen suga till efter att också ha en liten på heltid.. men det finns ett men... vi har inte ett extra rum till övers för en liten. Måtte jag nu fixa en fast tjänst så vi kan sälja lghten och köpa större hus! Sen är...
  4. I

    Till alla familjehem.

    Har skickat in det till min lokaltidning. gooodie! wow om et kan spridas till samtliga!
  5. I

    kontaktfamilj, stark anknytning, jobbigt

    trots två orosanmälan med massa punkter från mig och förskola ses ingen brist i omsorg från soc sida. bio ljuger och säger att det bara blivit missförstånd, att det inte allt är som vi "sett/tror". Orkar inte strida om detta egentligen, det är ju jul nu... men man kan ju inte låta bli. sååå...
  6. I

    Stor Barnvagn till flera barn

    Mycket möjligt, jag har inte själv "kännt" på vagnen så jag vet inte. Antog precis som nebulosa också att den kunde vara bra om den var avsedd för förskolor. Men smaken kan ju vara som baken, delad ;) Själv älskar jag Urban jungles tvillingvagn och singel också för den delen. Jag vet att mång...
  7. I

    Stor Barnvagn till flera barn

    Sökte lite i ett ärendå åt en vän efter en barnvagn med plats för fler än två barn. Hittade den här fyr-barnsvagnen från office depot! inte illa! vet inte vad man får för pengarna däremot. http://www.officedepot.se/ecommerce/sor ... fyra-barn/ Så för alla ni som tar emot syskonskaror eller har...
  8. I

    Till alla familjehem.

    nebulosa. Tänk vilken bra idé du hade! Jag når nog..... hmm.... i alla fall den lokaltidning som ligger i min kommun. Ska man sända till fler tidningar tycker ni? Närliggande kommuner? Vet att ni i vissa län har större tidningar som många kommuner får, så funkar det inte här om vi inte snackar...
  9. I

    Till alla familjehem.

    Do it!!! :banan: :banan: :banan: Jag vet inte vad ni vill skriva under med, det kan man väl göra som man vill utan att skriva sitt eget namn tycker jag. Jag t ex är inte familjehemsmamma men kan likväl stå för budskapet :)
  10. I

    Till alla familjehem.

    Om det var till mig "tre" så bockar jag och bugar djupt :oops: Inte var det lätt. Något kanske ska ändras? ibland kändes texten lite skitnödig när jag inte fick till rimmen och meningarna blev för långa. Förstörde jag din ursprungsidé nebulosa? Gick på din linje med att börja med det fina...
  11. I

    Till alla familjehem.

    God Jul till er Alla Det är julaftons kväll Ute ligger snön tjock och tung kvällen är trots den mörka himmelen fortfarande ung I fönstret sprider stjärnan sitt mjuka sken granen är prydd med glimrande kulor på var gren Från huset hörs sång och skratt maten är uppäten och tomma på borden står...
  12. I

    Till alla familjehem.

    Ge mig någon timme nu ikväll så ska jag se om jag kommer på ett förslag som bygger på din idé, kanske får jag till ett och annat rim också. Jag nappade på idén med andra ord! :love: :banan: :banan: :banan:
  13. I

    kontaktfamilj, stark anknytning, jobbigt

    Tack Mikkeman och nebulosa era ord värmer så mycket ♥ ♥ ♥ Nu får man väl bara vänta och se vad som händer...
  14. I

    kontaktfamilj, stark anknytning, jobbigt

    Vändningen.... Soc verkar ta till sig mina observationer och upplevelser av hur knytet har det hemma. Jag radade upp alla mina funderingar i ett mail och blev omgående uppringd för att de ville boka in ett möte redan om någon dag. Blandade känslor till detta också. Det var tal om att ev en...
  15. I

    Bli familjehem som ung studerande?

    Håller med Svalan nu när jag läste ditt svar Humsi! Rätt inställning! :) Jag är precis som du. Vill också alltid köra på när jag bestämt mig för något. Men i detta är jag glad för erfarenheterna vi samlar på oss i och med k-familjsuppdragen! Ang val av kommun. När det gäller kontaktperson så...
Tillbaka
Topp