Senaste innehållet av mammac

  1. M

    Vad blir det för mat?

    Dags att lyfta en gammaltråd Vi äter hemgjorda hamburgare och pommes strips denna fredag kväll. Veg:Champinjonburgare
  2. M

    Bakat idag

    Lucia idag:) Lussekatter och pepparkakor (av familjens traditionsenliga recept såklart)
  3. M

    Bakat idag

    Bakar mest matbröd just nu, idag blev det mumsiga hedliga hålkakor. Receptet finns på rågsiktspåsen:) Carina
  4. M

    Bakat idag

    Känn ingen press :rollhappy: men visst brukar vi baka något gott som vi kan dela med oss av? Matbröd, vetedeg, mjuka kakor, små kakor...
  5. M

    Vad blir det för mat?

    Idag åt vi hemgjort potatismos, strimlad biff med lök och broccoli. Apelsin till efterrätt, mums
  6. M

    Fått avtalet nu men har funderingar

    ....kanske ska du be om ett högre arvode och omkostnad med! Barnet kostar inte mindre/månad för att ni är släkt :angel Lycka till
  7. M

    Ny i jourhems världen

    Vi är famljehem och har fn en plats på jour som löshäst vilket vi tycker passar oss bäst (pga det som tidigare sagts) Vi väljer när hur och vem och har ett fast pris till de kommuner ( och org) vi blir uppringda av (take it or leavet) det är mycket tuffare än vad många tror och sliter på ord...
  8. M

    Aktivera sommarlovs tonåringar utan jobb

    ...och pengar har de fått.
  9. M

    Aktivera sommarlovs tonåringar utan jobb

    ...ja jobbats med ogräs, målning, skura o olja utemöbler har de gjort och snyggt blev det:)) men det ska ju peppas o stöttas och hanledas så nu behöver jag semester! Tur att skolan börjar snart, jag behöver luft! De är söta o rara på alla sätt och vis, men nu är jag trött...
  10. M

    Aktivera sommarlovs tonåringar utan jobb

    Tack T! Men det vill jag helst göra ute:)) Blir för kladdigt i uterummet Flera förslag?
  11. M

    Aktivera sommarlovs tonåringar utan jobb

    ...läst böcker, lyssnat på musik! Men tips på något de kan ta för sig själva i detta ruskväder vi har nu, börjar kännas som höstlov:))
  12. M

    Aktivera sommarlovs tonåringar utan jobb

    Ja hur gör ni med era tonåringar (jour, famh, eller bio) som ej har jobb eller hobbies. Det regnar och blåser här så ute är inte kul för någon... Vi har bakat, shoppat, bakat shoppat, spelat kort, målat naglar, städat, sett film:) Tips någon? jouren är svårast Carina
  13. M

    Umgänge under semester

    Vi har i år uppehåll över semesterveckorna, men kommer att ha telesamtal istället. Knorras lite men än så länge är det lugnt! Kanske lugnet före stormen:))
  14. M

    Vad gör ni i Påsk 2014

    Ja som rubriken lyder:) Vi är hemma i år, träffar släkt o vänner! Äter påskmat och annat, påskharen kommer på påskafton, till barnens förtjusning:)) letar påskägg efter frukosten! Vad gör ni andra? Carina
  15. M

    Adoption av familjehemsplac barn.

    Håller helt med, äntligen vågar någon skriva detta. Ulf är bra:) Carina
Tillbaka
Topp