Sökresultat

  1. M

    Bakat idag

    Känn ingen press :rollhappy: men visst brukar vi baka något gott som vi kan dela med oss av? Matbröd, vetedeg, mjuka kakor, små kakor...
  2. M

    Aktivera sommarlovs tonåringar utan jobb

    Ja hur gör ni med era tonåringar (jour, famh, eller bio) som ej har jobb eller hobbies. Det regnar och blåser här så ute är inte kul för någon... Vi har bakat, shoppat, bakat shoppat, spelat kort, målat naglar, städat, sett film:) Tips någon? jouren är svårast Carina
  3. M

    Vad gör ni i Påsk 2014

    Ja som rubriken lyder:) Vi är hemma i år, träffar släkt o vänner! Äter påskmat och annat, påskharen kommer på påskafton, till barnens förtjusning:)) letar påskägg efter frukosten! Vad gör ni andra? Carina
  4. M

    Veckorutin i hushållet

    :? Någon som har bra tips på veckorutin i hushållet (präktigt:) tycker jag grejjar o donar o kommer aldrig imål. Min vecka brukar se ut så här.... Må: tvätten, planera vecka/mat Ti: handla, tvätten On: städa övervåningen To: städa nedervåningen Fr: putsa lite, o ev tvätt och helghandla Lö...
  5. M

    Rek 2014 minskat

    Ser jag i kors eller har omkostnadsdelen minskats i år?? carina
  6. M

    Upprättelse igen

    Ännu en familjehemspappa har blivit dömd för våldtäkt mot ett placerat barn i tonåren. Vet att några tycker det är jobbigt att läsa om allt dåligt vi (!) gör som familjehem, men jag tycker det är viktigt att påtala, så dessa rötägg sållas bort från svensk familjehemsvård! Stärker mig att...
  7. M

    Julbord

    :angel en nyfiken fråga hur det ser ut i allmänhet i vårt avlånga land. Bjuder era kommuner er på julbord? Eller är det bara org som gör det? Eller inte alls?
  8. M

    Jobba samtigt som man är jourhem

    Jo, nu är det så att jag börjat jobba igen och min lill går på dagis, vilket går bra ... Men jag känner mig tom utan jour. Hur många av er andra jobbar samtidigt som ni har jour? Det går ju att kombinera med rätt arbg. Och rätt ålder på barn. Men räcker man till??? Dela med er ni som vet :?
  9. M

    Sommar Semester 2013

    Ja, vad gjorde ni? vad är ert bästa tips? Själv har vi varit ute med båten i Stockholms skärgård två veckor sedan var vi bara hemma... Hemma är skönt när det är vackert väder, bekvämt, nära till bad, många vänner som hälsar på. Vi har haft en kanonsommar Carina
  10. M

    Grilltips

    Äntligen! Grillat är gott, Diskussionerna just nu här hemma är , kolgrill eller gasolgrill:)) vi har både men är inte eniga om vad som är bäst??! Någon nyhet på grillen??!
  11. M

    Familjehem eller adoption

    Hittade ett gammalt radio reportage 2010? :smirk: det kanske är fler som tycker det är intressant att höra hur barn som växt upp tycker. Hur barnen själva hade velat haft det, hur familjehemmet velat haft det. http://sverigesradio.se/api/radio/radio ... tafile=asx Undrar om det gick att...
  12. M

    Handledning

    Har ni det? Bra eller dåligt? Hur ofta? Hur går det till? Varför har ni det? Tänkte vi kunde dela med oss lite hur det ser ut i landet:)
  13. M

    Hur stora rum

    ...och vilken typ av rum är ok till barn -placerade/jour/bio Vi funderar på att dela av ett rum men då blir det bara 10kvm inkl snetak! Är det ok?? Tänkte bio och plac ska få varsitt sådant... Vad är ok och vad är inte ok? Carina
  14. M

    Nyårsmiddag 12/13

    Hej vad åt ni för nyårsmiddag? Vi åt jättegott... Förrätt: Hemgjord skagenröra, lax och rostbröd (några av barnen åt tzatsiki och rostbröd) Varmrätt: Helstekt oxfile, pepparmarinerad, hasselbackspotatis, kantarellsås, rödvinssås, bearnesås, sallad Efterrätt: Ananaspaj, glass och grädde Vi var...
  15. M

    Dan före doppare dan..

    HO Ho hoo! Dan före och 4advent 2012 Vad gör ni idag? Vi ska till kyrkan ( barnen har julspel) Göra köttbullar Julskinka Baka desserten Städa ( vad är det) Klä granen Slå in julklappar Det blir en låååååång dag! GOD JUL Carina
  16. M

    Panik!! Julklappar

    Hej Jag har inte börjat handla julklappar ännu, julklappstips tack! Vad ska jag köpa??? Ålder 2-16 Önskat är: Wii absolut dance4 Pulkor Smink Men mer då, ni brukar ha kloka råd:)) Panik!! Hjälp!! Desperata Carina:)
  17. M

    Skamliga Jourhem!!

    http://www.svt.se/nyheter/sverige/kansk ... r-drabbade Hoppas länken ovan funkar Jag såg på nyheterna, rapport, igår kväll och fick se detta inslag och jag blir så beklämd över att det kan hända i Sverige !Stackars barn säger jag! :twomad: Jag tänker inte vara tyst längre, jag är så arg på...
  18. M

    Sommaren 2012

    ...ja ni vad har vi för sommar? Visst tar man de stunder man får, men vädret är ju en riktig glädjedödare!! Visst har vi ätit gott, spelat kort på altanen, haft gäster, varit ute o åkt men... Har ni något bra tips att förgylla tillvaron med? Har haft en liten på jour i 4 veckor, det var ju...
  19. M

    Vi som kämpar med vikten -häng på här!

    Hej! Nu tycker jag vi startar en tråd för oss som kämpar med vikten! Vill du hänga på?? :banan: Carina
  20. M

    Cheesecake

    Hej Finns det någon som har ett bra recept på cheesecake, fryst. (gärna med lime i... Skynda skynda..
Tillbaka
Topp