Sökresultat

  1. I

    Ålder på bio-barn när ni började som familjehem

    Hej!!! Jag var 6 månader och min bror 2,5 år när mamma och pappa tog emot tonåringar. Våra barn var 1, 3 och 6 när vi började med jour. Inte det de flesta komuner strävar efter precis :) MEN. Det har mer att göra med hur ni är och hur era barn är, än med exakt ålder. Vi har jobbat med detta...
  2. I

    Kontrakterade jourhem, se hit !

    Oj, glömde vara på frågan. 18000 med ett barn 27000 med två Detta får vi med eller utan barn, det är ju det som kallas kontrakterad. Vi har lägsta omk, bara när vi har plac 5 veckor ledigt.
  3. I

    Kontrakterade jourhem, se hit !

    Det är intressant det där med att bara ta emot och placera barn på kontorstid. Officiellt är det inte riktigt så i vår kommun, vi ska alltid vara tillgängliga. MEN- nu kommer ett stort men..... Ingen kan ringa och komma med ett barn när de själva inte jobbar. Så rent praktiskt är det faktiskt...
  4. I

    Vad blir det för mat?

    Vad var det för sås till kycklingen i gjutjärnsgrytan? Har snöat in på mina gamla såser :)
  5. I

    Vad blir det för mat?

    Igår blev det Chilicorncarne och nybakt bröd. Himla mumsigt och uppskattat av hela gänget här. Vi är åtta nu sedan några månader tillbaka. Detta är perfekt när man är många vid bordet. Vi hade knytkalas på nyår med mängder med underbar mat som blev över. Så det har blivit mycket rester. Lax...
  6. I

    Där ser man, även soss kan få bannor...

    Det låg säkert många tankar bakom detta beslut. Det finns ju alltid många sidor på en story. Tragiskt bara att två små barn hamnat mitt i allt snurr av vuxna som inte alltid sättet barnen främst.
  7. I

    Julbord

    Jag jobbar för en kommun där man bjuds på julbord :)
  8. I

    Jag måste få tjäna pengar på mitt jobb.

    Tack, vad gulliga ni är. Härligt att vi är ett gäng som tycker och tänker samma. :)
  9. I

    Jag måste få tjäna pengar på mitt jobb.

    Varför i hela friden är det så infekterat. Jag är jourhem, det är mitt arbete. Klart att jag måste tjäna pengar på detta, det är mitt jobb. Jag gör det inte BARA för att tjäna pengar. Jag älskar mitt jobb och det är ljuvligt att hjälpa alla dessa barn och ungdomar som flyttar in och ut här. Att...
  10. I

    Vad blir det för mat?

    Kyckling i cyrrysås och ris. Alla älskar det här :) Kokar kycklingar i vatten med morot, lök, lagerblad och peppar. Fixar sås på smör, curry, lite grädde och buljongen som kycklingen kokat i. Rensar kycklingen och lägger i såsen. Väldigt lätt och väldigt gott :))
  11. I

    ledighet?

    Nu ser jag att det handlar om löshästar, då är det annorlunda förstås. Vi har det så lyxigt faktiskt att vi har avlösare tre dygn i månaden :) Honom kan vi använda vid kurser, bröllop och annat.
  12. I

    ledighet?

    I vår Kommun har jourfamiljer fem veckor semester. Så då gäller det bara att planera in allt långt i förväg, så allt hinner lösa sig.
  13. I

    Familjehemskonf. 2013

    Vi fick frågan av vår Komun. Googla på det, jag läste lite om det på nötet härom dagen.
  14. I

    Familjehemskonf. 2013

    Hej hej!!!!! Är det någon som ska gå på familjehemskonferensen i Gbg den 11-13 september? Nån som varit med föregående år?
  15. I

    Ni som är kontrakterade jourhem

    När får ni eran höjning på arvodet och hur mycket?
  16. I

    Vad händer hemma hos er idag

    Hej hej. Tvättmaskinen går. Jag och min minsta bio har haft glassfrossa och nu sitter vi i soffan och myser. Ett utvecklingsamtal har jag också inbokat. Har fyra kids till som kommer hem i eftermiddag. Ska nog hinna rulla lite köttbullar också :)
  17. I

    Kontrakterat eller löshäst?

    Det låter smart :) Att ta en ålder man inte själv har sedan innan.
  18. I

    Kontrakterat eller löshäst?

    Hej. Vi jourar för alla åldrar. Vi tänkte inte alls tonåringar när vi började utan ville hellst ha barn kring våra biobarns ålder, då 2-9 år. Men OJ vad fel vi hade. För vår del är det tusen gånger bättre att ha barn som inte är i samma ålder som våra. Varför har ni valt 0-6 år?
  19. I

    Dagis

    Jag är jourhem och anser att jag jobbar heltid. Jag har lämnat in till komunen att jag behöver 45 timmar barnomsorg på varierande schema. Arbetsgivare komunen. Personalen på förskolan vet var jag har för yrke och är enormt flexibla. Jag berättar på måndagen hur veckan kommer att se ut. Det...
  20. I

    shaken baby

    Åh vad kul!! Nu börjar det! Tusen tusen lycka till. Hoppas att denna dagen blir det första av många många härliga, spännande, roliga, ljuvliga och jobbiga dagar framöver. Låt oss höra hur det blir.
Tillbaka
Topp