Sökresultat

  1. M

    Anknytnings svårigheter 6 och 8 år

    Har inte haft så stora barn. Hur vet man att de har svårigheter ? Vad kan jag förvänta mig rent praktiskt. Hur vet man om de går åt rätt håll. Tips på konkreta sätt att jobba med. Den ända informationen jag fått är att de är distanslösa.Men de kan ju vara kulturellt åxå ? De här barnen kommer...
  2. M

    Hjälp, en liten på ingång...

    Vad är de han mest är orolig förr ? kan han sätta ord på det ? Vad har han för erfarenheter ? Har ni haft barn innan ? Vad va de då som han inte gillade ? Försök att ha en dialog .
  3. M

    Vad händer vid umgänge när barnet vill vara kvar?

    Hade två små,,, 4 o 6 år som jämt ville stanna hos mamma. De va en familjebehandlare med .Vilket inte var till mycket hjälp. Mamman hade svårt o släppa o ville hålla kvar barnen. De lutade alltid med mindre våld att ta barnen o gå. Eller hålla fast när mamman sakta går i väg o vinkar i all...
  4. M

    När kontaktfamiljen behöver bli familjehem

    Ja Var kontaktfamilj åt ett barn som behövdes bli placerat efter ett tag. De frågade mig först. Kändes som man hade lite förtur där,eftersom barnet redan hade en kontakt med oss.De är bra mycket lättare att vara familjehem åt ett barn som man varit kontakfamilj åt. Man känner ju barnet o dess...
  5. M

    Ersättningsskyldig ?

    Ja men herregud,de har fortfarande inte märkt något.Jag håller tyst. Tycker ändå man e väldigt underbetalad som kontaktfamilj o lägger mycket av de pengar på barnen. De där får de ha koll på själva ;)
  6. M

    Lönebortfall?

    MoALanta vilken organisation jobbar ni för ? Va i landet bor ni ?
  7. M

    Jouravtal

    Men 200kr i omkostnad per dag,,,låter ju lite i mina öron. Ska de räka till kläder o sånt..eller bara mat.?
  8. M

    Bio mamma på besök hemma

    Vi har aldrig hemma hos oss. De här är en komplicerad o distanslös person som tar väldigt mycket plats som man får sätta gränser åt som ett barn. Jag känner mig inte alls bekväm med det...Söker efter konflikter i de mesta o har ett aggressivt beteende. Men jättebra att soc är med,skulle aldrig...
  9. M

    Ersättningsskyldig ?

    Avtalet för mitt kontaktfamiljsuppdrag har ändras för ett år sen,,Jag har dem lite mindre. Men de har inte dragit ner på ersättningen ,.. Kan jag bli ersättningskydlig. I början märkte jag de inte. Sen fick jag för mig att de kommit fram till att jag skulle ha den här bet ändå. Men nu sa någon...
  10. M

    liten ska hem....

    Men ska de inte få någon hjälp hemma ? varför blev barnet omhändertaget ?
  11. M

    liten ska hem....

    Ja hur länge va hen placerad? Min första va här 8 mån. Visst va de en separation när de skulle hem. Men ändå ingen katastrof för mina barn. En tyckte till o med att de va skönt o hämta andan. Det blev en bra början för mina bio med facit i hand ,,men tyckte inte de just då. Men att få lite...
  12. M

    Familjehem och nu gravid

    nä verkligen inte.
  13. M

    Mamma barn placering..hur bedömmer man.

    Hej ! Jag har en fråga om mamma barnplacering.Vad tittar man på ? vad ska fungera ? Hur fungerar de om man har störr barn i småskoleåldern ? Hur mycket är ni med ? Får ni utförligt vad svårigheterna har varit innan ? Hur länge bor de hos er ? Många frågor blev det :) Om de inte fungerar hur...
  14. M

    Barnens telefonkontakt med föräldrarna.

    Ja de är ju lättare när barnet vill sluta att trycka av...... här vill ju barnen fortsätta prata o de blir som en hejdå variant i 30 min minst...o sen när de ena sagt hejdå ..ska ju den andrar prata o kommer på något den bara måste säga o sen börjar de om. Försökt prata med ungarna ,men de...
  15. M

    Barnens telefonkontakt med föräldrarna.

    Ja ?! Och ibland går de jättebra o barnen säger hejdå..men då börjar mamman ställa ointressanta frågor..Så de verkar som hon är på samma nivå..
  16. M

    Barnens telefonkontakt med föräldrarna.

    Hej Har två st på 8 år.. Telefonkontakterna i sig är ofta ok. Det är bara de att de blir långa. Närmare 1 tim per barn. Om de hade varit givande hela tiden hade de ju varit ok. Tycker samtalet förlöper ok i 20 min. Sen blir de mer snack om vad har du för tröja på dig ,,,och helt ointressanta...
  17. M

    kontaktfamilj till down syndrom

    Vad jag fattade i tabellen så var de ingen skillnad alls som kontaktfamilj med eller utan lss. varannan helg. Vaad brukar de ha för svårigheter ?
  18. M

    kontaktfamilj till down syndrom

    Någon som haft barn med downs ? De är ett kontaktfamiljsuppdrag genom lss. Är de någon skillnad när de är lss ? ersättning. Vad finns för fördelar / nackdelar.
  19. M

    Uppsägning från jobb

    5000kr i månaden ? förlorar man så mycket ?
  20. M

    Uppsägning från jobb

    ..tror jag såg något utdrag någonstans ,men de kanske va på familjehemssidan på fb. Där hade någon kopierat att de va lika med familjehemsbarn.Men de kanske va när de va små
Tillbaka
Topp