Sökresultat

  1. H

    Vilka summor får familjehem av företag?

    Har du pratat med familjehemmet o frågat om den summan stämmer? då vi hade ek fick jag lära mig att det var någon kultur grejj med att inte kunna erkänna att man faktiskt blivit lurad av smugglarna så dom ljuger rätt friskt för varandra.Jag kom i kontakt med fh till en sån där kompis som fick...
  2. H

    Vad händer??

    Alltså märker en väldigt oroande utveckling som jag väljer kalla arvodes dumpning, resultat blir ju lager förvaring av barn. Har nu vänligen men bestämt tackat nej till flertalet och avvaktar lite men ser mig om efter ett fast jobb snart... Blir erbjuden arvoden som vi hade för 9 år sedan för...
  3. H

    jour via organisation

    kan ni rekommendera några bra organisationer sen undrar jag vad ett normalt arvode ligger på. Hade en hemma som motiverade 500 kr dygn med att vi inte behövde vara hemma heltid någon av oss. Låter helt galet hur man kan få det att fungera skulle inte ens lämna en tonåring ensam som kommit med...
  4. H

    jourhem

    Beror ju på ålder men låter som din jouris är tillräckligt gammal för att ha blivit informerad. Vår har blivit kvar alldeles för länge inne på 6e månaden nu och ingen lösning i sikte. Men vi har varit tydliga från början att vi är jour. Ju längre tiden har gått ju mer frustration om varför vi...
  5. H

    Vet inte om jag orkar med..

    Hur går det för er? Dumt att inte ge er avlastning kan ju hjälpa och förhindra ett sammanbrott.
  6. H

    Belastningregistret hos fabror Blå

    Är inte helt hundra men det försvinner väl efter 4-5 år och syns inte i belastnings registret sen kan det ju bero på hur grovt brott. Då jag haft många frivårds placeringar med narkotika,stöld och vålds brott har vi haft den här frågan på tapeten hemma för många år sen.
  7. H

    Trött på att försvara mig...

    Om det vore så väl att det bara är oförstående människor runt om som inte förstår men nä då....har efter många många år lärt mig att stå på mig o då vi gick över till att bara vara jour svara varje arvodes förhandling med att : Ja oss eller dyrare hvb bara o välj jag backar inte.....får höra att...
  8. H

    Trött på att försvara mig...

    Fått lite väl många gliringar att vi är dyra känns som om jag hela tiden behöver försvara o förklara. Vi är kraftigt förstärkt jour och då pratar vi änglar som oftast går att ha en och en inte flera placeringar därtill eller ja har genom åren också fått höra att vi minsann bör ha fler för att få...
  9. H

    Vilken organisation har ni valt att gå med i, FaCO eller Familjehemmens Riksförbund

    Faco mest utifrån att dom hade mer här runt oss.
  10. H

    organisationer

    tack för svar ja du dom sitter verkligen i en soppa en jag pratade med har i princip skrivit på självmords kontrakt med risk att få betala böter på miljon belopp. Jodå den familjen har nog lärt sig att läsa det finstilta innan man skriver på....men krasst så finns det inget man kan göra alltså...
  11. H

    organisationer

    Har en tid funderat på vart man eg kan få hjälp eller för den delen anmäla organisationer när dom gör fel. Vet att dom inte står under någon tillsyn men när man får reda på hur illa en organisation sköter sig vill man ju kunna göra något. Har pratat med en del familjehem nya oerfarna dessutom...
  12. H

    Hygien

    vi hade i början problem med väldigt långa duschar fick då reda på att det kan bero på ångest som lindras ngt av varma duschar dock ohållbart ekonomiskt med fem st så vi har sagt max 5 min. Dock köpte vi en bad tunna i höstas som det badas i en gång i veckan mkt uppskattat. Dusch innan träning...
  13. H

    lönebortfall för student

    Det jag spontant tycker ni minst ska få är motsvarande akassan som jag antar att ni har medans ni söker jobb om inte ja motsvarande vad ni skulle ha fått om ni hade jobb
  14. H

    Avlastning för barn med stora behov av stöd.

    stå på er vi har haft så mycket som varannan helg för att orka. Tuffa placeringar kräver rätt mycket återhämtning att få göra saker tillsammans som par att kunna åka iväg o göra saker plac inte kan tas med på eller göra något med bio barnen som rätt lätt kan hamna på utkanten när det stormar...
  15. H

    Nybörjare med frågor

    Jag var redan hemma heltid då vår äldsta har diagnos. Ett val vi gjort med flytt till billigare boende så vi klarade oss på en inkomst.När mina barn var stora nog för att jag skulle ut och jobba igen tog vi beslutet att bli familjehem och då inrikta oss på barn med diagnos . Så vi blev omgående...
  16. H

    Begära sig entledigad

    Men föräldrar har väl i alla tider parkerat sina tonåringar på soc ala här ta hand om jag kan inte......har haft några sådana placerade hos mig
  17. H

    Begära sig entledigad

    Har inte varit med om liknande eller hört om något liknande men tänker att logiskt ni är vårdnads havare blir det då inte som vilken sol plac som helst där föräldrarna ber om hjälp? sen vad som händer med omk o arvode har jag ju inte en aning om
  18. H

    Vad är en rimlig vecko/månadspeng till placerad tonårsflicka?

    Alla mina har från 15 år fått barn/studiebidrag då ska dom fixa sin ekonomi själva så att säga med allt vad det innebär detta för tränings skull. Tjejjer insåg jag behöver ju ett klädes plagg mer än killar BH så det har jag hjälpt till med uppe på det. Sen ser det ju olika ut min ena plac får...
  19. H

    Jourhem A-kassan

    ja två st och båda kan vara hemma heltid låter intressant, vi har fem ensamkommande totalt 6 placeringar för att få ihop det till två löner och då är vi båda hemma för det blivit så många annars är bara en hemma på tre st
  20. H

    Det här med maten

    Vi lagar mkt grytor på nöt funkar ju att ta vilken bit som helst som är på rea.Ena gossen klaga till soc att han var van med äkta hemlagad mat så som pommes o hamburgare pommes o hamburgare eller nuggets en gång i veckan. Tror du har rätt om skolan där finn ju ingen pardon är det fisk så är det...
Tillbaka
Topp