Sökresultat

  1. L

    Särskilt förordnad vårdnadshavare

    Jag behöver lite tankar, idéer, råd mm. Vår :angel: ska nu få en sk särskilt förordnad vårdnadshavare och det kommer inte vara vi som är familjehem. Hur kan detta påverka oss som familjehem? Vad kommer vara den särskilt förordnade vårdnadshavarens uppgift? Negativa/positiva saker? Tacksam...
  2. L

    Vårdnadsöverflytt

    Nu behöver jag er erfarnas hjälp. Det har redan börjat pratas om vårdnadsöverflytt. Vad behöver vi tänka på? Umgänge? Arvode/omkost? Ja precis allt allt allt. Tack på förhand Lizen
  3. L

    Att inte orka vidare pga kommunen

    Jaha vet inte vad jag ska börja men det har varit så himla mkt strul med "våran" kommun så vi har kommit till en gräns då vi inte vet om vi orka jobba vidare med vår placering. Det har varit mkt strul kring det ekonomiska men också helt utebliven handledning och det sista är att vi fick en...
  4. L

    Umgänge

    Jag behöver er hjälp om ni tycker detta är rätt eller fel. Hen är plac i ett familjehem, LVU. Hen lever med skyddad identitet för att skyddas från bio släkten. Hen har umgänge med vissa av bio släkten. Familjehemmet ska köra hen till den staden där de ska ha umgänge, samma stad som bio släkten...
  5. L

    Handledning

    Känner mig tjatig men vad har ni här för erfarenheter kring handledning? Grupp/enskillt? Våran :angel: kom till oss i nov 2012 och jag känner att vi blir nonchalerade. Vi efterlyste handledning och då började kommunen med en sk samtalsgrupp eller utbyte.. Jag var där en gång men dels så höll...
  6. L

    Ang avtal

    Jag känner mig verkligen jätte besvärlig nu men måste veta hur andra har det.. Våran :angel: har bott hos oss lite merrän 6 mån, men vi ha inte fått ett avtal som vi är nöjda med och har skrivit under. I första avtalet vi fick där stämde inte omkostn ersättn, det fanns inte med från vilket...
  7. L

    Handledning

    "Min" kommun som vi jobbar för har börjat med en sk samtalsgrupp. Jag ha efterlyst handledning sen vi tog emot våran :angel: så detta ska vara handledning för mig/oss. Jag blev såå himla glad men nu till det som känns lite jobbigt för mig... Det är min handläggare som håller i handledningen...
  8. L

    Ersättn när syskon hälsar på

    Hej Planen är att ett syskon till våran :angel: ska komma och bo här fred - sönd var 4 e vecka. Det blir ju en extra kostnad den helgen. Ska man begära extra från soc för den helgen? Och om ja, hur mkt ska man begära? Syskonet bor med i ett annat familjehem så den familjen få ju lite...
  9. L

    Avtal, arvode m.m.

    Hej. Jag är ny här och jag har en fundering jag tänkte höra med andra med mer erfarenhet. Ska man ha ett avtal innan man få hem :angel: till sig? Ska arvoden m.m. vara bestämt innan :angel: kommer hem? Hur ska el hur bör det gå till? Tacksam för svar/Lizen
Tillbaka
Topp