Sökresultat

  1. D

    ensamkommande

    ....speciellt tjejer som tar sig hit "växer" / mognar... ofta rejält.
  2. D

    Det gick igenom nämnden men ska nu upp i kammarrätten

    Några tankar.... -På TV har jag sett en dokumentär serie från Storbritannien "uppdrag adoption" tror jag den hette. Där försöker myndigheterna att adoptera bort barnen OM det ses vara för barnets bästa. De tar icke biologisk föräldra hänsyn, som det görs i Sverige, före barnets bästa.
  3. D

    KEDJETÄCKE/BOLLTÄCKE/FIBERTÄCKE :-)

    Flera här, är säkert redan bekant med dessa täcken:-) Om inte så nu... :-). :idea: Läste om det inne på: http://blondinbella.se/2014/12/kedjetacke/ Det är ett täcke som är tyngre, ger ofta en tryggare, lugnare sömn osv. Används vid tex: Diagnoser bl.a. Adhd. Stress. Utbrändhet...
  4. D

    Kälvestens den "nya"

    Re:.... "EN STATLIG BANK" :idea: Det låter bra & fördelaktigt & besparande på många sätt :claphappy:
  5. D

    När Bio nekar pass

    Hej Rubina Har ni hunnit vita några åtgärder? /Divine
  6. D

    Kolla här

    Den artikeln är bra:-)
  7. D

    TV/Media/Evenemang 's TIPS osv (ang diagnoser)

    Re: TV tips Adhd. & En bok om adhd&strategier. (ang diagnose En bok, en författare TV- Kunskapskanalen En bok, en författare Torsdag 5mars 19:00 - 19:20 Författarsamtal. Avsnitt 88 av 140. ADHD-hjälpen. Katarina A Sörngård är bland annat leg psykolog. "ADHD-hjälpen" riktar sig till vuxna...
  8. D

    TV/Media/Evenemang 's TIPS osv (ang diagnoser)

    SVT1. :angel: Men jag kämpar Idag 3mars 2015, 12:30 - 13:00 Reportage. Efter många års kamp fick Sonny chansen att vända sitt liv. På grund av sin adhd har han haft problem med skolan, men som elev på ett naturbruksgymnasium fungerar det bra. Sonny berättar och vi ser hur gymnasiet arbetar...
  9. D

    Uppsägning av uppdrag

    ... är :angel: 'arna bara tillräckligt gamla slår det tillbaka på föräldrarna förr eller senare, hur de dvs bio föräldrarna bestämt saker & ting. Sett det om & om & om igen & igen....
  10. D

    Hus/utbyggnad/ombyggnad/tillbyggnad & restaurering etc

    Hej. Jag leta efter tråden som handla om ombyggnation, att få till fler rum osv men hitta den icke :littlesad hade varit fint få in det där. Hmmm... :idea: Följande åtgärder föreslår regeringen i framtiden inte ska behöva bygglov men dock i vissa fall anmälan: Komplementbostadshus på...
  11. D

    Bäbisar med drogmissbrukande mammor

    :D En ung Farmor ringt och berätta att babyns svåra abstinens hade lättat otroligt. :D Hon frågar varför man inte informeras om detta på BVC osv. Och... Mitt Tips - Barnmatsboken : Laga bra mat från början av Monique le Roux Forslund. På Svenska, 2014 Divine:-)
  12. D

    Vad blir det för mat?

    Vi blir många till eftermiddagen som ska ha mat:-) Så det blir kycklinglåda i ugnen på 14ägg&14dl cocosmjölk ( eller mjölk/grädde ell något annan vätska). Och i med några dl riven ost. Blanda väl. OBS inge salt då man det är salt i osten. Hel hög med kycklingfiléer skurna i bitar, dem bryner...
  13. D

    Svåra placeringar!!!

    8) Man kanske skulle göra en fin fin foomformulering på det ni skrivit, in i avtalet :smirk: dvs SOM BYGGER PÅ typ: >>Vår misstanke är att Soss alltför ofta tyvärr undanhåller vissa saker, för att bland annat lättare kunna placera och till en för dem lägre kostnad . Många av våra...
  14. D

    Bio släkt?

    Re: Bio släkt? Foton Hej Det är ett tag sedan. Fick ni några foton efter många om&men? Bekanta till mig de har sluten Facebook grupp (släkt) för var :angel: De är både fam & jour. Divine
  15. D

    Psykisk ohälsa hos bios

    Re: ..så bios ohälsa ej går ut över barn.
  16. D

    Psykisk ohälsa hos bios

    ..så bios ohälsa ej går ut över barn. >>Hur lyckas ni tackla och parera så att deras ohälsa inte går ut över barnen.>> E i den situationen att jag samtalat med flera unga, de jag tänker på nu äri 15-24års åldern, barn till psykiskt sjuk föräldr. Dessa barn har klarat sig undan eller har en...
  17. D

    Hur ska man orka fortsätta?

    hmm... viewtopic.php?f=7&t=3844&p=27901#p27901 Hmm det ovanför ska föreställa en länk till ett inlägg jag skrev härom dagen här inne på forumet om morganalling.com som varit en :angel: Titta på det jag skrev där och gå in på hans sida läs...... :bow Morgan skriver om just bl.a. Detta...
  18. D

    Tips på filmer& böcker med tema familjehem

    Tips på bok tar upp mkt av det storasyskon kan slita med.. Astrid Lindgrens "Jag vill också ha ett syskon" tar upp mkt av det storasyskon kan slita med... Tex lyssna på en inspelning av en bok av Astrid Lindgren, "jag vill också ha ett syskon". Den handlar om hur Peter önskar sig ett syskon...
  19. D

    Tips på filmer& böcker med tema familjehem

    Re: Morgan Alling Morgan Alling har varit :angel: www.morganalling.com/ För många kom Morgan Allings sommarprat 2009 som en chock. Den populära skådespelaren, som gjort avtryck på så väl Dramaten-scener som i "Let's dance", avslöjade en mardrömslik uppväxt. Barnhemsbarn, fosterbarn, kastad...
  20. D

    Se till mig som syskon är.

    ART: Psykisk hälsa. ....hennes pappa fick diagnosen schizofr Tidnings art : När xxxxxx (här med katten Mats) var fem år fick hennes pappa diagnosen schizofreni. Men det svåra under uppväxten var inte pappans diagnos, utan omgivningens fördomar kring den. MALMÖ. Idag är xxxxxx 24 år och...
Tillbaka
Topp