Sökresultat

  1. H

    Familjerätten VÖF

    Hej! Jag och min man har blivit kallade till möte med familjerätten för påbörjad VÖF. Ett två timmar långt utredningsmöte. Någon som varit på ett sådant och vad frågade dom om? Efter det ska familjerätte göra ett hembesök och därefter kommer dom ha enskilda samtal med våra placeringar som ska...
  2. H

    Vad har ni för arvode från företag vid diagnoser?

    Vad får ni i arvode från ert företag ni jobbar för? Då pratar jag om barn som har diagnos som ADHD och Intellektuell Funktionsnedsättning. Får ni högre varje år eller är arvodet detsamma år efter år. Tack!
  3. H

    Avtal, vad ska finnas med

    Hej! Vad ska man tänka på bär man skriver avtalet för VÖF? Vad ska finnas med? Tack på förhand! ☺️
  4. H

    Fråga om vårdnadsöverflytt

    Jag har en fundering. Om man har en syskonplacering kan man då vöf bara ett syskon då. Vi har ett syskonpar där den yngsta saknar anknytning till sina biologiska Föräldrar. Tacksam för svar!
  5. H

    Barn till lågbegåvade föräldrar

    Har fått en förfråga om att ta emot två barn till lågbegåvade föräldrar. Vad bör man tänka på? Någon med erfarenhet? Tack!
  6. H

    Ersättning för...

    Hej Undrar vad jag ska begära i ersättning för två flickor i åldern 3 och 6 år. Vet inte vad arvodet ska ligga på. Vad har ni?
  7. H

    Får det gå till så här....

    Hej! Undrar hur ni andra har "jobbat hem" era familjehemsbarn. Vi fick ett samtal från soc igår em. Soc tanten sa att vår placering ska flytta hem för gott den 27 jan!! Fick höra runt nyår att hen skulle börja jobbas hem och att det skulle göras upp en plan för det. Är det här planen? Är det...
  8. H

    Åka utomlands...vad gäller

    Hej! Undrar vad det är som gäller när man reser utomlands med ett familjehemsplanerat barn. Måste hen vara skriven på samma adress för att försäkringar och dylikt ska gälla? Vem betalar passet för barnet? Han är finsk medborgare, kostar typ 1300kr för ett pass. Resan för barnet är det något...
  9. H

    9 åring på ingång. Vad behöver han?

    Vi har en 9 årig kille som ska akutplaceras hos oss. Vad kan man behöva?
  10. H

    Det gick igenom nämnden men ska nu upp i kammarrätten

    Hej! Vi fick idag svar att nämnden ville ha ett LVU på den tvååring som vi väntas få ta hand om dock tyckte dom inte att detta skulle ske omedelbart som soc begärt. Detta innebär att nu har mamman tre veckor på sig att överklaga och sedan ska det tas upp i kammarrätten men det blir först efter...
  11. H

    Hjälp, en liten på ingång...

    Har en liten ängel på ingång som är snart 3 år. Känns helt fantastiskt underbart MEN min 10 årige son vill inte. Han gråter och säger att han vill inte att någon mer ska komma in i vår familj utan han är nöjd som det är. Hur gör man nu? Ska man släppa den här lilla ängeln till någon annan då?
  12. H

    Hur talar jag om för bio barnet...

    Hej! Jag är ny här och undrar hur man går tillväga när man talar med sitt bio barn om att bli kontaktfamilj/familjehem. Vårt bio barn sparkar bakut så fort vi nämner detta. Vårt bio barn är 9 år nu och tycker inte alls att det här är någon bra id'e. :? Snälla, någon som har tips?
Tillbaka
Topp