Sökresultat

  1. F

    Kontrakterade jourhem, se hit !

    Vår kommun har 17000 för en plats och 26000 för två, plus omkostnad på 5500/barn. Sen finns det förstärkt jour som har 26000 för en placering.
  2. F

    Umgänge

    Hej Jag tycker du ska kontakta bvc psykologen och diskutera detta utifrån hur den lille mår. Man kan få väldigt mycket hjälp därifrån har jag erfarenhet av.
  3. F

    Familjehem åt många syskon

    Jag tycker det verkar som om den kommunen inte tänker på barnen... Hur tror de att man ska kunna finnas för 5 trasiga barn på en gång... Det hade varit väldigt intressant att höra hur kommunen tänker här. Att dela på syskon är inte fel alltid, och här kan man ju faktiskt dela på dom 3 + 2. Och...
  4. F

    Vad gör era kommuner??

    Jag är lite nyfiken på vad era kommuner hittar på för er familjehem? Malmö som vi haft uppdrag ifrån gör ju inget för sina familjehem... Men vi har nu kontakt med en ny kommun i skåne som verkar mycket mer mån om sina familjehem. De hyr tex badhuset, anordnar läger med övernattning och...
  5. F

    Vad blir det för mat?

    Kyckling wok med nudlar blir det här ikväll.
  6. F

    Familjehemsbanken.

    Vi har blivit kontaktade några gånger i år av olika kommuner som hittat oss där.
  7. F

    Vad blir det för mat?

    Bra ide! I vågor går det väldigt trögt att hitta på middas mat tycker jag... Men idag blir det en klassiker, spagetti och köttfärsås :D
  8. F

    Små barn

    Har idag fått besked från soc att troligtvis blir det 3 månaders tjänsteledigt inann barnen ska börja på dagis... Hur tycker ni det låter?? Vi tycker nog det låter väldigt lite. Det är ju två barn som är väldigt långt efter i sin utveckling och har väldigt dålig anknytning... Annars tyckte vi...
  9. F

    Små barn

    En fråga till... Är här någon där båda föräldrarna fått vara hemma under en period'? Vi kommer ju kanske att få ett syskonpar, båda under 3,5år och det kan ju bli väldigt intensvit den första tiden.
  10. F

    Små barn

    Jag undrar hur länge ni har fått vara hemma med inkomstbortfall när ni tagit emot små barn. Skriv gärna ålder på placeringen och hur länge de beviljade att ni va hemma. Vi har soc möte på måndag och behöver då lite ideer på hur länge man kan få vara hemma.
  11. F

    Inkomstbortfall är 100% ???

    Jag fick också 100%. + semester
  12. F

    De ska hem...

    Vi hoppas hitta en kommun som är bättre och mer ser till barnen nästa gång. Nu vet man ju vilka frågor man ska ställa till soc vid besök inför ev placering. Och på måndag kommer faktiskt en soc hit, så vem vet... Vill ha en ny placering ändå faktiskt. Det är så tomt här hemma med bara de 2...
  13. F

    De ska hem...

    Den äldsta flyttade hem dagen efter skolavslutningen och den yngre för snart tre veckor sedan. Den yngre låg och grät på sin säng hela kvällen innan han skulle flytta, han vill inte. De får inte åka till oss framöver för bio mor hur gärna de än vill. Vi kan inte längre få kontakt via telefon med...
  14. F

    Lite fortsättning..

    Våra palceringa flyttar hem i sommar. Vi skrev i familjehems banken att vi kommer att bli lediga inom en snar framtid. Vi tänkte som så att allt ändå mal så långsamt och vi känner inte att vi måste ha en längre period "fria" innan vi orkar gå vidare. Nu blev det ju så att bara inom någon vecka...
  15. F

    Ni som fått bebis

    Hej! Jag söker efter familjehem som fått hämta en bebis på BB. Jag skulle vilja höra lite om era erfarenheter.
  16. F

    Familjehemssekreterarens roll?

    Det är absolut familjehems sekreterarens jobb!! Ring henne direkt och boka en tid.
  17. F

    Vem söker de egentligen???

    haha ja det va verkligen bra skrivet!!!! Jag kan bara instämma!!
  18. F

    Fosterskador av alkohol/droger

    Vill du utveckla det där med hur man reagerar på medicinering... Pratar du om tex medicinering med concerta??
  19. F

    De ska hem...

    Det är en sol. Placeringarna har velat hem i 4 år och sagt det till soc hela tiden. De är jätte lojala mot bio. Men nu börjar de tvivla på hur detta kommer gå. Den största, 15 år vill hinna få prata med soc innan allt ska planeras den 7 maj. Det måste väl man kunna kräva av soc?
  20. F

    De ska hem...

    I torsdags fick vi besked på att våra placeringar ska hem (syskonpar, tonåringar). Detta kom som blixt från klar himmel. Efter att inte ha varit hos bio på 9 månader (umgänget ställdes in eftersom det inte fungerade) är det dax... Bio vill inte skriva på övervägandet och så blir det såhär. De...
Tillbaka
Topp