Sökresultat

  1. F

    Vad gör era kommuner??

    Jag är lite nyfiken på vad era kommuner hittar på för er familjehem? Malmö som vi haft uppdrag ifrån gör ju inget för sina familjehem... Men vi har nu kontakt med en ny kommun i skåne som verkar mycket mer mån om sina familjehem. De hyr tex badhuset, anordnar läger med övernattning och...
  2. F

    Små barn

    Jag undrar hur länge ni har fått vara hemma med inkomstbortfall när ni tagit emot små barn. Skriv gärna ålder på placeringen och hur länge de beviljade att ni va hemma. Vi har soc möte på måndag och behöver då lite ideer på hur länge man kan få vara hemma.
  3. F

    Ni som fått bebis

    Hej! Jag söker efter familjehem som fått hämta en bebis på BB. Jag skulle vilja höra lite om era erfarenheter.
  4. F

    De ska hem...

    I torsdags fick vi besked på att våra placeringar ska hem (syskonpar, tonåringar). Detta kom som blixt från klar himmel. Efter att inte ha varit hos bio på 9 månader (umgänget ställdes in eftersom det inte fungerade) är det dax... Bio vill inte skriva på övervägandet och så blir det såhär. De...
  5. F

    Förfrågan

    Vi fick en förfrågan om vi kunde ta emot vårt kontaktbarn med lill syskon. Självklart hade det varit det smidigaste/bästa för alla inblandade. Vi funderade igenom förfrågan väldigt noga och kom fram till att det skulle fungera med våra nuvarnade placeringar och bio barn. Vi skrev en lista med...
  6. F

    Ledsen...

    Vår kontaktflicka blev förra veckan omhändertagen akut.. Nu går vi här och tänker på henne och undrar vad som hänt. Allt vi vet är att hon finns på jourhem. Visst har vi förstått att allt inte stod rätt till men trodde inte det va så illa. Troligtvis har något akut hänt...
  7. F

    Det gör så ont i hjärtat

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13590089.ab Man kan bara inte tro det är sant.... :cry:
  8. F

    Orkar vi??

    Vi har ett syskonpar placerade hos oss sen ungefär 2 år tillbaka. Det är en sol placering.( de är 11,5 och 14 år) Nu till frågan/problemet. Är det så att vårdnadshavaren/bio mamman i detta fall kan bestämma hur umgängena ska se ut?? Vi har skickat placeringarna till bio en helg i månaden hela...
  9. F

    Malmö stad

    Undrar om det är någon mer än jag som har uppdrag från malmö stad??
  10. F

    Diagnos

    Nu har vår :angel: fått en diagnos fastställd. Kraftig Adhd, asbergersdrag, svagbegåvning och dyselexi. phuu.. Min fråga är nu om någon vet om man kan få vårdbidrag? Och hur går man till väga om det går. En annan fråga är ju om man kan få arvode och omkostnad höjt? Gör soc det per automatik...
  11. F

    Någon som..

    Hej! Är det någon som tagit uppdrag av Ängebo på öland? Om kan ni väl skriva lite vad ni tycker om de.
  12. F

    Föreläsning i Höör

    Undrar om någon av er alla här inne var på en föreläsning i Höör för något år sedan som bla handlade om hur viktigt det är att någon gång ibland "värna" om bio familjen. Jag skulle vilja veta vad föreläsaren hette och ungefär när den hölls. Tack på förhand
  13. F

    Semester, hur gör ni?

    Hej! Vi undrar bara lite hur ni andra gör när ni ska åka på semester, tex charter. Åker ni någon gång bara kärnfamiljen för att ladda batterierna? Betalar soc extra för placeringarna vid utlandsresa?
  14. F

    nästan utvecklings sörning

    Hej! Någon som vet om man kan förhandla om sitt arvode när man har ett barn som genomgått psykolog utredning. Det framgick där att barnet är så svagbegåvat att det klassas som utvecklingsstört i 6 av 7 test. Det finns också stora misstankar om tex Adhd och barnet kommer att få göra en utredning...
  15. F

    utredning

    Jag är lite nyfiken på hur lång kön till utredning är där ni bor? Vår placering väntas komma fram i kön till våren och har då stått i den i lite mer än ett år. Placeringen står parallelt i kön som skolan har för utredning. Tycker detta verkar vara på tok för länge att vänta på att få en...
  16. F

    Känner oss överkörda

    Vi har en syskonplacering sen snart 6 månader tillbaka. Vårat första uppdrag. Vad är det som ska avgöra hur mycket man ska ha i arvode? Det är syskon med mycket problematik. Den lill* finns det väldigt stora misstankar om fler än en diagnos på. Den stor* behöver assisstens på skoltid för att det...
  17. F

    Äntligen!

    Vi har fått en, ja el faktiskt 2 placeringar...!! Denna dagen har vi längtat efter många månader nu. Vi anmälde vårt intresse till några kommuner i augusti -08 och nu 9 månader senare ska ett syskonpar flytta in till oss. Det är så spännande och så mycket funderingar. Ville bara berätta om vår...
  18. F

    vob

    Hej! Någon som har kontakt med vob i skåne? Isf vad tycker ni om de? Bara lite nyfiken för de ska komma hem till oss snart på träff.
  19. F

    pensionsgrundande??

    Är arvodet pensionsgrundande?
  20. F

    Storfamilj

    Ni med stor familj, vad har ni för bil? Vi är i sitsen att kanske behöva byta bil när vi får placeringarna. Vi kör volvo nu och gubben har svårt att se sig själv i en "linjebuss". Skriv gärna vad ni har för bil och vilka för och nackdelar det finns med just er modell. Mvh Fi
Tillbaka
Topp