"Byter svårigheter om varandra"

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vet inte hur jag ska bete mig nu...vår pojke har fått nya diagnoser i form av UNS och Asperger.
Tidigare hade vi ADHD med autistiska drag.

MYCKET svårigheter med det sociala samspelet och koncentration. Vi fick dick veta att han även hade en depression vilket jag trott sedan jag kontaktade BUP i våras, en tablett för nedstämdhet las till och gud så förändrad han blev, han blev äntligen en GLAD pojke som såg positivt på livet mm och han fick tillbaka sina kamrater som sedan ett år helt tagit avstånd för dom orkar ju inte leka med någon som ska bestämma och styra precis allt och bli tjurig till MAX annars.

Nu då, efter 5 veckors medicinering så återkommer ett problem vi haft för länge sedan, han struntar i att gå på toaletten. Oftast då han spelar något tv-spel eller på Ipad. Han väljer att sitta och göra i byxan i stället för att gå på toaletten bara för att han tex ska få mera poäng eller pengar i spelet. I dag satte han sig vid middagsbordet och alla utom han själv känner hur det luktar och jag skäms ju för hans skull men han själv tycker inte det är så märkvärdigt :?
Jag måste ju ringa assisitenten i skolan och berätta för henne så hon kan hjälpa honom i skolan för gör han så där så blir han ju retad för det också och det behöver han verkligen inte, det är så mycket ändå som han behöver jobba med tilsammans med oss vuxna.

Ska man helt enkelt ta bort spelandet ett tag och se om det hjälper?
Råd snälla ni :cry:
 
Hej tipset kommer kanske lite sent men att ha bestämda tillfällen för ros mätte kanske kan hjälpa till det fungerar på mindre barn så kanske kan det underlätta även för din :angel:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp