Ensamkommande från afganistan

Vi har nu fått våran första placering, en ensamkommande 13-årig kille från Afghanistan. Kan inte ett ord svenska el engelska Vi är inne på andra dygnet och han är mestadels inne på sitt rum. Har ej ätit nånting och druckit bara lite vatten. Vi fick hjälp igår kväll av en som kan språket som talade med pojken och han hade sagt att han vill till ett flyktingboende att han tänker matvägra tills han får komma dit?! Råd och tips samt liknande erfarenheter tas tacksamt emot.
 
oj oj läste början och tänkte helt normalt det tar dom oftast ett par dagar att landa att låta dom vara men bemöta dom med ett leende och frågan om dom är hungriga så fort dom surfar upp brukar räcka men sen läste jag vidare.Har haft några av den sorten kommit o gått där man inte är nöjd med det man får och det kan ha olika bakom liggande orsaker. Två löste vi aldrig den andra krävde jag möte med soc o tolk och DOM fick slå näven i bordet vilket dom gjorde och förklarade att så här är det för alla det går inte att välja du får inte mer osv....
Hoppas du har ett bra soc så du får snabbt hjälp du får gärna pma mig om du har frågor
 
Hej fyrklöver!
Klicka på hoppsans namn, det kommer då upp en liten ruta. Klicka där på Starta en konversation.
Hälsningar
Anne
admin
 
Tillbaka
Topp