Program ikväll!!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Kl 23,25 Program ikväll!! K-kanalen.

:angel:

Kunskapskanalen 29/4 kl 23,25.
En bok, en författare.
20min bara om/ang: barn far illa och ofta är ses soc arbetare som går skulden.
Författare: Madeleine Cocozza blir intervjuad.
 
Re: kl 23,25.... ang det, men...

:) ... funderar vidare nu efter programmet med intervjun med författaren Madeleine C till boken Barn far illa (den ska jag läsa:)

Hur som..
Vad i socionom utbildningen är det som är "värdefullt" OM MAN SKA HA MED/JOBBA MED BARN JUST DET "SOM RÖR DENNA BRANCHEN, typ" .

För MC ställer frågan OM det verkligen ska vara/är socionom utbildning som gör dem som jobbar med detta... "Professionella" & "Meriterade". Eller sa hon typ gör dem mest lämpade för det, det undra hon.

Helt klart stod MC för att soc behöver ha en tilläggs utbildning för att jobba med och för barnen. (För barnens bästa). :angel:

hmm...
 
Re: kl 23,25.... ang det, men...

... förtydligande: om jag förstår MC rätt så är det fler med "barn kompetens" som skulle kunna....

Så med "Tilläggs utbildningen" (soc skulle ha) och VILKEN MER KOMPETENS SKULLE EN VÄLUTBILDAD person I "BARN KOMPETENS" ha (tex hämtat från socionom utb?) som skulle GÖRA DEM PROFESIONELLA & KOMPETENTA ATT JOBBA "I DENNA BRANCHEN" med & för barn (Barnens Bästa).


Observera:)
:angel: Barn föds i ALLA samhällsklasser
 
I kväll 5/5 måndag Kl 18,15 Fråga Doktorn.

bl.a. om barn med diagnoser som autism och hur bra det är för barnen att befinna sig i ett stall för kropp och personlig utveckling.

På Ingarö utanför Stockholm har man i flera år jobbat med just detta. Fråga Doktorn åkte dit.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp