Semester

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tänkte att jag skulle dela med mig av en positiv händelse.
Vi har gjort en semesterresa med vår :angel:
En så fantastisk upplevelse för oss och hen.
Att få se och uppleva saker genom barnen är fantastiskt.
Vi har haft 10 fantastiska dagar med sol, värme, bad och många skratt!
För oss var resemålet väl bekant sedan 10 år men för :angel: var det första gången :angel: åkte utomlands.

Vi är så glada att :angel: fick följa med för sina föräldrar, det var inte helt självklart från början.

Det blev mycket nytt och nya intryck för hen. Språket, maten, flygplan, taxibåten........ Listan kan göras lång.
Vad var det då som var bäst?
Enligt. :angel: att bada, kasta macka, flyga.
Det var en så duktig :angel: som snappade upp så mycket och som somnade som en stock på både siestan och på kvällen för att vakna på morgonen med att börja sjunga.

Det var verkligen en fin resa för oss alla!
Tacksam för allt man får dela och uppleva för första gången med :angel:

Nu när vi kommit hem så håller vi på att göra en minnesbok med biljetter, bilder, snäckor. Och en dagboksberättelse för varje dag.
Blir så överraskad över alla intryck som hen återger när vi gör boken. Små små saker och detaljer som är STORT för :angel:
 
Vi tog efter många om o men med oss vår tonåring utomlands i 2 veckor. Det var precis så som du beskriver det. Det bästa vi gjort och hen lärde sig ävwn vikten av att spara pengar så man har råd att göra kul grejer. Nu har vi lärt oss mer om varandra. 2 veckor i samma rum och ständigt tillsammans gör att man får känna de branoch dåliga sidorna hos varandra. Där lärde hen sig simma, kulturkrock, fattigdom, vikten av artighet, glädjen av att kunna vakna med en hel dags äventyr som väntar.. få snorkla första gången, shoppa ohämmat, massage och all mat som finns när man inte kan välja makaroner. Vi skrattade mös och har idag nått att prata om de tunga dagarna.

Värt varje krona!
 
Hej!
Samma här, vi åker nu i sommar på semester för tredje gången med vårt gäng (3 st).
Första året till Gotland, förra sommaren till Mallorca och nu i sommar till Grekland. Alla tycker det är jättekul och ser fram emot det jättemycket.
De har heller aldrig tidigare åkt utomlands så det var en ny värld som öppnades.
Man kan bara ana hur mycket det betyder för barnen och vilka minnen det skapar!

Humanisten
 
Visst är det härligt!
Att uppleva saker genom barnen är så härligt:)
Små små saker kan bli världens upplevelse.
Vi är så glada att vi fick möjligheten att göra detta och planerar nu för nästa resa!
 
Efter över 5 år har barnet ännu inte fått ett pass...för biologiska föräldrar godkänner inte det.... Är så ledsen för det. För barnet längtar att resa- o vi med.... Låter underbart- er resa ! Hoppas ni kan resa fler ggr!!
 
Gör mitt bästa... sa:
Efter över 5 år har barnet ännu inte fått ett pass...för biologiska föräldrar godkänner inte det.... Är så ledsen för det. För barnet längtar att resa- o vi med.... Låter underbart- er resa ! Hoppas ni kan resa fler ggr!!


Hur står ni ut?
Låter hopplöst tycker jag!
Men det är väl så, alla bios har inte förståndet med sig!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp