Vem blir umgängesstöd?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Advir

Guest
Har umgängesstöd till min son men jag undrar vem som blir det och vilka krav som ställs. Min pojke är bara 6 månader och socialen presenterar män i 70årsåldern, ovårdade och utan erfarenhet av barn. En av dessa har dessutom uttryckt till mig att han vill vara ensam med min son för att anknyta till honom. Min magkänsla säger stopp och nu tycker socialen att jag krånglar då jag tackat nej till dessa två. Jag undrar vilka krav jag får ha och vad de anser för personer är lämpliga egentligen?
 
Jag har aldrig hör benämningen umgängesstöd,är de som kontaktfamilj att barnent ska vara hos den personen en helg i månaden ? eller vad är syftet ? Barnet är för litet för att lämna bort om de verkligen inte behövs. Måste de va en man ? De e väl inge fel i det, men de förvånar mig
eftersom de oftast är mest kvinnor som finns i de här uppdragen.Gå på magkänslan o motivera varför. :roll:
 
Hej Advir!
Kan du precisera lite mer (utan att lämna ut för mycket så klart) vad du menar men umgängesstöds person.
Ska den vara till avlastning för dig eller ska denne vara med som stöd till barnet på umgängen med bio familjehem eller till vad:)
Hjälper gärna till
När vi har umgängen med placerade barn brukar en umgängesstödis vara med för att stötta upp umgängena med barnet och bioföräldern. Då har soc gett oss en
Men som sagt berätta gärna vad du menar mer precis...
Med vänlig hälsning, Carina
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp