Vilken tid det tar...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej alla glada och tappra skälar !(stavas det så?)

Jag är ju så sugen på att få komma igång som ni vet!! fick ju en för frågan här i veckan och soc handläggaren skulle ringa upp men icke! Jag ringde upp kontaktförmedlaren idag och frågade varför handläggaren inte ringt :? - hon skulle ringa den här veckan och det är ingen fara för vi har 6 månader på oss!!!!!!!
STACKARS BARN som får vänta.....

Jag vill inte höra hur mycket de har att göra.
Jag vill inte höra att de har gått om tid.
Jag vill inte höra ......
Jag vill bara få hjälpa!

Behövde skriva av mig lite :roll:

kram C
 
Jodu....det är tufft att vänta.

Vi har väntat länge vi med.....sedan i höstas.....dock har det sina orsaker.... men nu hoppas jag att det lossnar.

Lycka till!!
 
Önskar dig lycka till! :razz:

...o inte ringde de idag heller! Grr....
Nu ska jag vidga mina vyer o ringa Stockolms kommunerna, några tips?

Trevlig helg ALLA! :wink: C
 
Inte ringde de hit heller......har dock fått en liten liten hint.....återstår att se vad som händer......

Ha en skön helg alla!!
 
Hej i juni solen!

Det är så härligt ute nu så jag håller på att kvidera, har tusen saker på jobbet och tusen saker hemma med skolavslutningar och utflykter hit och dit! Pust...1,5v kvar sen blir det härligt både hemma och på jobbet och tid att njuta :banan:

Igår ringde kontaktförmedlaren upp o ville att vi skulle träffa ungdomens familj och handläggaren och se om vi ville gå vidare...
...Vi vill ju ha yngre barn, men det finns inte många här, blir erbjuden en tonåring med ADHD, slagsmål med kille, trötta föräldrar, barnkär, stor utanpå och liten inuti...
jaaa...ja..jag tänker någon måste ju ta hand om de stora med :angel måste gå vidare lite till innan vi säger ja eller nej!
Det rör sig om två helger per månad! Det kan ju gå åt h-e eller bli helt ok!

Väntar på träff...

Det tar sån tid!/C

PS hur har det gått för er Adal o Turnit? :idea:
 
Nepp inget här, men väntar inte svar förrän nästa vecka.

Här är också otroligt härligt väder, njuter av att vara ute med liten och greja i trädgården.

Lycka till!!
 
Vi fick en förfrågan som kontaktfamilj 2 helger/månad och vi har träffat den lill* :angel: och mamman.
De kommer hem till oss på besök om en vecka. Det verkar som om mamman "godkänner" oss och för oss känns det schysst.

Vi avvaktar nästa vecka för att se hur det verkar.

Även jag återkommer med info
 
Adal sa:
Vi fick en förfrågan som kontaktfamilj 2 helger/månad och vi har träffat den lill* :angel: och mamman.
De kommer hem till oss på besök om en vecka. Det verkar som om mamman "godkänner" oss och för oss känns det schysst.

Vi avvaktar nästa vecka för att se hur det verkar.

Även jag återkommer med info


Kul att det verkar klicka! Grattis.
 
Turnit sa:
Adal sa:
Vi fick en förfrågan som kontaktfamilj 2 helger/månad och vi har träffat den lill* :angel: och mamman.
De kommer hem till oss på besök om en vecka. Det verkar som om mamman "godkänner" oss och för oss känns det schysst.

Vi avvaktar nästa vecka för att se hur det verkar.

Även jag återkommer med info


Kul att det verkar klicka! Grattis.

Tack vännen! :razz:
 
Väntar ni på kontaktbarn alla tre eller? Vad roligt!

Adal och mammac, har jag fattat det rätt att det är era första placeringar ni väntar på? Jag unnar er verkligen att komma igång, verkligheten är ju klart mycket roligare än forumet liksom och ni verkar så goa :)
 
Deanna sa:
Väntar ni på kontaktbarn alla tre eller? Vad roligt!

Adal och mammac, har jag fattat det rätt att det är era första placeringar ni väntar på? Jag unnar er verkligen att komma igång, verkligheten är ju klart mycket roligare än forumet liksom och ni verkar så goa :)

Den lill* :angel: som ev kommer till oss är ett kontaktbarn som ev på sikt blir placerad.
Soc vet inte riktigt ännu hur illa det är - mamman godkänner kontaktfamilj men inte mer i dagsläget men det pågår en utredning.
 
Tack Deanna, du e för rar :oops:
...ja man vill ju ha egna erfarenheter att lära av och delge andra och först och främst göra något posetivt för ett barn och dens familj :claphappy:

Varje gång mobilen ringer hoppas jag att det är ett blivande uppdrag, men nej :cry: inte idag heller...
Vår tid kommer!

Vad spännande Adal!
Njut Turnit så länge det varar :rollhappy:

:bow Ha en skön sommarkväll alla!
/C
 
mammac sa:
Tack Deanna, du e för rar :oops:
...ja man vill ju ha egna erfarenheter att lära av och delge andra och först och främst göra något posetivt för ett barn och dens familj :claphappy:

Varje gång mobilen ringer hoppas jag att det är ett blivande uppdrag, men nej :cry: inte idag heller...
Vår tid kommer!

Vad spännande Adal!
Njut Turnit så länge det varar :rollhappy:

:bow Ha en skön sommarkväll alla!
/C


Det där med mobilen känner jag ingen... så många gånger man väntat :littlesad

Håller tummarna att det händer något bra för er snart. Vi har väntat länge på vår fråga - känns som alldeles för länge. Nu hoppas jag att det blir av vår uppdragsförfrågan så att inget "skiter sig" i sista änden.

/Adal
 
Deanna.....nej vi söker inte kontaktuppdrag...råkade bara halka in här.....

Vi är familjehem, med en liten knatte och önskar en placering till för att barnet inte ska vara *ensambarn*. Våra biobarn är så stora, nästan vuxna.

Förstår det där med att telefonen ska ringa......Väntar jag på varje dag!

Ha en skön sommardag!

Solen är så härlig, men farlig, njuter av den och möjligheten att påta i min trädgård, som just nu är ganska färdig.
 
Grrr o Morrr!!
En trädgård som nästan är fördig, grr! :bounce:
Jag lever i en drömvärld i år igen -att vi skulle bli färdiga i tid , men icke sa nicke :rollhappy: Vi har satt potatis midsommardagen förr så det får nog bli så i år igen .....Men det smakar gott med nyskördat i september med :rollhappy:

Ha det så bra och håller tummarna för alla/C :banan:
 
mammac sa:
Grrr o Morrr!!
En trädgård som nästan är fördig, grr! :bounce:
Jag lever i en drömvärld i år igen -att vi skulle bli färdiga i tid , men icke sa nicke :rollhappy: Vi har satt potatis midsommardagen förr så det får nog bli så i år igen .....Men det smakar gott med nyskördat i september med :rollhappy:

Ha det så bra och håller tummarna för alla/C :banan:


men vad är det du säger.... hinner du inte med det du vill :D
Här har du en till... Visst är det konstigt att dagarna inte har fler timmar. Det skulle behövas ibland.

Vi byry oss inte ens om att sätta potatis i år - det får bli blommor i potatislandet i år :rollhappy:
Tummarna för dig oxå!
 
*S*.....

Mammac och Adal.....jag får väl skylla på att jag har nytt hus, då finns det inspiration, lyxen att har liten på dagis tre dagar i veckan......

Hönorna sköter sig nästan själva, rogivande att sitta och lyssna på dem och kycklingarna.....

Potaitslandet snickrade maken ihop, jag *bara* grävde ur och fyllde på ny jord.....

Jag har äntligen hittat mitt paradis....njuter så i fulla drag!

Ha en underbar helg!
 
ja visst är det gott att bara få göra det man vill och att ha tid till det oxå - du är lyckligt lottad nu Turnit. Skönt att du hittat rätt i tillvaron :razz:

Inspirationen hos oss är det inget fel på - tyvärr bara tiden som inte räcker till. Jag har massor av saker planerade och det händer lite nästan varje dag, så sakta men säker går det iaf framåt.

Trevlig helg till er oxå!
kram Adal

Turnit sa:
*S*.....

Mammac och Adal.....jag får väl skylla på att jag har nytt hus, då finns det inspiration, lyxen att har liten på dagis tre dagar i veckan......

Hönorna sköter sig nästan själva, rogivande att sitta och lyssna på dem och kycklingarna.....

Potaitslandet snickrade maken ihop, jag *bara* grävde ur och fyllde på ny jord.....

Jag har äntligen hittat mitt paradis....njuter så i fulla drag!

Ha en underbar helg!
 
Hej hopp!

I fredags ringde jag och lämnade intresse till en ny kommun och idag ringde mobilen!
:claphappy:
De var väldigt intresserade av oss och hade redan ett uppdrag i åtanke...
Måste fundera, höra med barnen.
Men att få ett möte inbokat kanske blir i aug???? nä jag vill att vi träffas så fort som möjligt för att kunna komma igång så fort som möjliigt, de skulle försöka!

det händer ju lite i allafall... :roll:

Pirr pirr!
MammaC
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp