Avundsjuka hos Bio föräldern

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vi har varit på semester i 10 dagar! Biopappa har ringt 1-2 gånger om dagen!!! VARJE dag! För att prata om sitt, lova barnen att de får komma o hälsa på...osv.
Efter att vi kommit hem 6 dagar sedan har han inte ringt en enda gång!!!!
han har också flyttat fram besök en vecka... (om det blir av alls vet jag inte)
Jag har pratat m soc o de tycker som vi...men hur får man fram det till pappan att detta inte är ok?
Att han skickar så tydliga signaler på att han är avundsjuk på sina egna barn....
 
När vi hade en plac med biopappa som lova guld och gröna skogar om och om igen, så fick vi till slut använda oss av omvänd psykologi.
Barnet är ju värdefullt för biosen, och man får nog gå via barnen och deras känslor, och förmedla till pappan.
Man får tala om att man vet att han bara vill väl, MEN att barnen inte förstår riktigt varför det inte blir som planerat. Man får nästan lyfta upp biopappan högt i det blå, för att få honom att tro att han är mer än vad han egentligen är. Man får på något vis sjunka ner flera steg själv..inför honom..och där någonstans förklara att barnen inte är på samma nivå som oss vuxna och att de inte riktigt förstår att pappa faktiskt har saker som kan komma emellan..och ingen vill väl såra barnen?! Men att de förstår inte vuxensaker..så enklast är kanske att man inte lovar dem saker..eftersom de då får för sig att det verkligen kommer att hända osv.

Hänger du med i vad jag menar i allt jag skrivit? Ser nu själv att det nog blev krångligt kanske...*ler*
 
Ja jag hänger med ;)
ska försöka få fram detta till pappan...tyvärr så har vi väldigt lite kontakt.

Frågan är också om man kan säga till honom att han ringt varje dag på semester men ingen när vi kommit hem o förklara att just på semestern har vi ju massa annat att göra o barnen är glada o leker o han "tar ner dem" när han då ringer...
 
Känner igen det från vår "semester".

Vi har en fader som har väldigt svårt att acceptera att hans barn lever ett annat liv och inte "står på pass" och väntar på att han ringer.
När vi åkte bort i 13 dagar satte vi helt enkelt "telefonförbud" från honom. Vi sa att vi skall på semester och tänker INTE vakta telefonen. Fick ett elände med flera samtal från soc som tyckte att vi skulle låta honom ringa. Hade det handlat om att BARNEN ville hade det varit en annan sak.
Vi satte helt enkelt hårt mot hårt och stängde till slut av telefonen.

Våra anhöriga gav vi numret till våra vänner OM de skulle behöva få tag på oss.

Modern förstod oss och hade inga invändningar mot att de missade ett veckosamtal.
 
honey sa:
Känner igen det från vår "semester".

Vi har en fader som har väldigt svårt att acceptera att hans barn lever ett annat liv och inte "står på pass" och väntar på att han ringer.
När vi åkte bort i 13 dagar satte vi helt enkelt "telefonförbud" från honom. Vi sa att vi skall på semester och tänker INTE vakta telefonen. Fick ett elände med flera samtal från soc som tyckte att vi skulle låta honom ringa. Hade det handlat om att BARNEN ville hade det varit en annan sak.
Vi satte helt enkelt hårt mot hårt och stängde till slut av telefonen.

Våra anhöriga gav vi numret till våra vänner OM de skulle behöva få tag på oss.

Modern förstod oss och hade inga invändningar mot att de missade ett veckosamtal.

Så blir det nog nästa gång! Han får ringa en gång o sedan är det bra!...
 
Helgona sa:
Ja jag hänger med ;)
ska försöka få fram detta till pappan...tyvärr så har vi väldigt lite kontakt.

Frågan är också om man kan säga till honom att han ringt varje dag på semester men ingen när vi kommit hem o förklara att just på semestern har vi ju massa annat att göra o barnen är glada o leker o han "tar ner dem" när han då ringer...

Det jag fått lära mig kring psykologi, så ska man försöka undvika att sänka personen ifråga. Han är väl medveten om att han bara ringt på semestern men inget sen.. Det man nog kan göra, är att ta fram hur viktigt det är för barnet/barnen att få ledigt från allt emellanåt. Saknade efter föräldrar är enormt, och då kan de behöva lite semester ifrån den känslan oxå.. Men det beror ju på hur pappan är funtad i huvudet med.. Är han psykiskt labil så kan det behövas mycket manipulation från er sida, så han "går på" det.

Bra att stänga av telefonen. Jag tog bort mobilen från vår ena placering för någon kväll sen, då biosarna ringt 20 ggr och knäckt h*n totalt. H*n orkade inte leva längre sa h*n.. Spontant känner man att h*n borde låta bli att svara då de ringer, men den bördan orkar h*n inte bära, så då är det bättre att vi vuxna tar över det.

Hoppas ni få en bättre semester nästa gång!!
Kram!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp