Jourarvode ?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ni som jobbar som "löshästar" (jourhem) & begär eget arvode och omkostnad, vad ligger ni på ? Undrar eftersom vi fick frågan vid ett tillfälle, vad vi hade för ersättningskrav.... :roll:
 
Vår kommun har 18700kr (arvode) på 1 plac. Högsta omkostnad och det ligger väl på 6000 någonting? Är det aktuellt med mer plac så + de på med 11500 per barn i arvode+ omkostnad.
Vi har varit nöjda med det och inte försökt "förhandla"
:bounce:
 
Vi har 11 500 kr i arvode för en jourplac och tycker det är alldeles för dåligt med tanke på vad som krävs. Det är ungdomar som är hemma på heltid, alltså ingen skola. Kostar mer att fördriva dagarna när de inte har skolan. Vi har också högsta omkostnaden 207 kr/dygn, så när det som tex i feb bara är 28 dagar så fick vi 5796 (28*207) kr ist för drygt 6000 kr. Är kontrakterat jourhem, men funderar lite på framtiden hur vi ska göra.Känner oss lite utnyttjade. :twomad:
 
har ju en del funderingar ang detta med jour.. och ekonomi är ju alltid av yttersta vikt om man inte ska arbeta utanför hemmet.

Det råder verkligen delade meningar om vad man ska ha i arvode ser man ju när man läser i alla trådarna här.
Finns det inget generellt att gå på där heller, utan att allt är upp till kommunens välvilja?

Ser ju då Maggan som har 11500 för 1 jourplats och Sorgsen som har 18700 - det är ju jätteskillnad.
Frågan är ju...har ni alltid ett jourarvode även om ni inte har placeringar? Är sugen på att lämna yrkeslivet utanför hemmet men eftersom jag måste ha en inkomst om jag är hemma så är det ju av yttersta vikt att man ersätts så att man har råd att vara hemma och stå till förfogande för kommunen.

Det är en intressant tråd att lyfta upp så fler får gärna dela med sig.
/Adal
 
Vi har samma funderingar som dig Adal.