Kraftigt förstärkt familjehem?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Sitter och funderar på hur ett kraftigt förstärkt familjehem fungerar, finns det någon som kan ge konkreta råd och tips , någon som jobbar så.detta gäller en placering vi gett upp då denne körde slut på oss. I efterhand kan jag se att en hel del fel begåtts bl.a. Hos BUP där jag aldrig mer sätter min fot , plac och jag gick där i ett par år utan att något hände förutom att vi spelade spel....då plac nu bott på HVB har ny utredning gjorts och medicinering startat. Vi har telefonkontakt och har haft ett snabbt besök av plac sen hen flyttade , hen uttrycker starkt önskemål om att flytta hit och det vill vi med eftersom hen bott här lite mer än halva sitt liv , men hur ser ett kraftigt förstärkt familjehem ut ?
 
Har uppdrag fr två olika organisationer och det är olika upplägg .
Den ena lågt arvode,avlastning får jag fixa och betala själv och handledning är lik värdigt med kaffe rep.
Andra är det bra ersättning, regelbunden avlastning som dom betalar och en veckas semester. Handledningen är proffsig med utbildad personal. Det är även dom som ringer bup,skola mm när jag kört fast.
Det som jag tycker är skönt är att man är hemma heltid för det behövs med de barn/ungdomar som kräver lite extra.
Hoppas att allt löser sig till det bästa för er...
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp