Nu har vi gjort Kälvestens intervjun

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nu är vi klara nu är det bara till att vänta igen. På fredag eftermiddag får vi slutgiltigt besked. Ska bli så skönt just nu känns det som om mitt liv står still. Kan inte planera någonting framåt då man ju inte vet säkert. Om nu allt går enligt planerna så ska jag vara ledig ett år med start mitten på juni. Barnen kommer då troligtvis att flytta in permanent någongång i slutet av sommaren. Hoppas att det går vägen det hade varit så kul. Och en sån utredning vet jag inte om jag är så sugen på att göra en gång till. Jaja nu får vi bara hoppas och se vad som händer. Fortsättning följer. Ha det bra alla .....
 
Ja just detta gick inte vägen. Vi blev inte godtjända för vi hade en för tajt familj!? Dom sa att om vi fick placeringen så kom vi troligtvis att skilja oss. Vi fattade ingenting, trodde i min enfald att det var bra att ha en trygg och stabil familj. Men tydligen inte, dom var här 20 tim plus dom timmarna det tog för dom att göra djupintervjun och allt verkade klart, dom var såå nöjda att dom hade hittat en så bra familj. Sen var det en psykolog som aldrig träffat oss som på 2 timmar avgjorde att vi inte var lämpliga. Vi blev så ledsna och besvikna tycker att dom kunde kommit fram till det lite tidigare. Hur som helst så är vi på gång igen och den här gången genom en org där vi är utredda och godtjända. En kommun har varit här igår och nu väntar vi på besked vilket vi får imorgon troligtvis. Hoppas att det går vägen den här gången man börjar tröttna på att få höra att man inte är bra nog. Skriver mer när vi har fått detta svaret. Tack för din omtanke!
 
Tråkigt att höra att de ratade er. Om det är till någon hjälp så är det inte helt ovanligt att man som familj är "för bra", att man inte har tillräckligt med konflikter o.s.v.
Vi blev också petade av samma orsak, men det av en org. som nog upplevde oss som alldeles för starka :evil: , inte bra i deras ögon m.a.o.
Men det som är dåligt i ens ögon kan vara en styrka i nån annans, vi har nu 2 placeringar :wink:
 
Ja, jösses. Vad ska man tro? Vi är då bara en helt vanlig familj, med ibland för mycket skor i hallen liksom. Men hjärta det har vi, kärlek, tid, vilja, så jag kommer ju bli helt outsägligt besviken om vi inte blir godkända.
Nästa vecka har vi vår sista utbildningsdag, sedan ska dem komma hem till oss på djupintervju. Kan det vara det som kallas Kälvestensmetoden? Nu har vi lagt ner så mycket tid, pengar och kraft på den här utbildningen så det verkar ju inte klokt om man inte blir godkänd!
Känns ju som om dem skulle behöva ha gjort djupintervjun före utbildningen liksom.
Vi har redan gått igenom en intervju, men det var som kontaktfamilj, jag förmodar att den är något av en "lightvariant".
Nåväl, berätta mer Ahmi sen när du vet mer.
Lycka till och sköt om dig och dem dina!
 
hej!
Att anmäla sig till att bli familjehem, är jätte lätt, Dom många familjehem firmor, godkänner familjer hur som helst ,utan att kolla upp. För det är brist på bar famlijer. Jag säger detta av egna erfarenheter. Jag har själv bott i månag oliak familjehem, var och en varit så konstiga familjer, för det är mycket lätt förtjänta pengar. har bla bott med med en alkohlist man , som var familjehem, han var helt öppet alkoholist, FamVux familjehemfiman, dom visset hur han var, men det sket i dom.
Att du blev inet godkänd, gör mig liet förvånad. Just nu bor jag i en familjehem, det är 2st ungdomar, dom är t o m liak gammal som asså 25, dom vet fan inget om livet, mannen i familjen har inet kommit ur sina matcho år. Hoppas att man kollar upp familjer som vill bli fanhem, och inet godkänner dom hur som heöst. och ni som vill bli fam,hem, varför gör ni detta för att tjäna pengar för inget jobb???
javascript:emoticon(':evil:')



quote="ahmi"]Ja just detta gick inte vägen. Vi blev inte godtjända för vi hade en för tajt familj!? Dom sa att vi fick placeringen så kom vi troligtvis att skilja oss. Vi fattade ingenting, trodde i min enfald att det var bra att ha en trygg och stabil familj. Men tydligen inte, dom var här 20 tim plus dom timmarna det tog för dom att göra djupintervjun och allt verkade klart, dom var såå nöjda att dom hade hittat en så bra familj. Sen var det en psykolog som aldrig träffat oss som på 2 timmar avgjorde att vi inte var lämpliga. Vi blev så ledsna och besvikna tycker att dom kunde kommit fram till det lite tidigare. Hur som helst så är vi på gång igen och den här gången genom en org där vi är utredda och godtjända. En kommun har varit här igår och nu väntar vi på besked vilket vi får imorgon troligtvis. Hoppas att det går vägen den här gången man börjar tröttna på att få höra att man inte är bra nog. Skriver mer när vi har fått detta svaret. Tack för din omtanke![/quote] :evil:
 
Hej måste säga att det är tråkigt att du har råkat ut för alla dessa konstiga människor. Men tvärt om mot vad du säger så upplever jag inte att det har varit LÄTT att bli godkänd. Vi har fått gå igenom hur mycket som helst och jag tycker också att det är konstigt när man hör vissa som man inte tycker skulle ha klarat det. Hur som helst så gör man inte detta för pengarna om man inte tänker fylla huset för det går inte att leva på det du får för endast en placering. Vet inte var du fått det ifrån att det skulle vara ett lätt sätt att tjäna pengar på??! Nu väntar vi på inflytt av vår första placering och vi gör det för att vi vill och kan hjälpa någon till en bättre tillvaro, inte för att tjäna pengar, vi har jobb båda två och klarar oss bra ändå. Hoppas att du någon dag får chansen att komma till en bra familj som kan visa dig att det finns människor som gör det här utav helt osjälviska skäl. Ha det bra och lycka till....
 
Tycker synd om dej svensson som haft sån otur med placeringarna . När vi gick in i detta att bli familjehem var allt lugnt och våra barn lite större (10-15 år ) vi såg att de var trygga , bra kamrater osv vi gjorde saker tillsammans och började fundera på om vi kunde dela med oss av vårt familjeliv till någon som behövde allt detta . Nu har vi en placering och det är minsann inte att bara sitta och "lyfta "lön , som förövrigt knappt motsvarar 0,25 % av min vanliga lön , fast man jobbar 24 timmar /dygn
Hoppas att du med din erfarenhet kommer att göra något bra av ditt liv , kanske är det just dessa frågor , familjehem, placeringar mm som du kommer att arbeta med i framtiden
Lycka till Svensson jag hoppas att du har det bra
/ kram Mamma haj
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp