Äntligen julledigt!!!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Julaftonens firande inkl. alla förberedelser är avklarad och sista besöket av bio för i år är gjort så nu kan vi äntligen njuta av lite lugn och ro :claphappy: :bow .

Hur är det för er andra, blir det nån "ledighet" i mellandagarna?
 
God fortsättning! :razz:

Vad härligt att allt är avklarat nu så att ni kan njuta av ledigheten. Ännu så länge är vi alltid lediga, väntar bara på vår sista del i utredningen, den långa "utfrågningen" sen är vi förhoppningsvis på G.

/Adal
 
God fortsättning på julen och ett blivande Gott Nytt År!

Vi har haft en skön jul och bra mellandagar. Direkt efter nyår kommer vår nya :angel: , så då blir det lite förändringar. Vi tror att det kommer att gå bra. :angel: vill gärna flytta till oss och det är positivt.
Vi ser fram emot ett nytt år med nya utmaningar!!! :banan:

Ha det så gott alla fantastiska medmänniskor, hoppas att ni får ett riktigt bra 2010 :rollhappy:

Tre
 
God fortsättning....

Biobesöket avklarat före jul, sen lugnt på den fronten. Dock håller vi på att sälja vårat hus så det har varit mkt röj. Nu ska vi måla hallen och köket innan visning. Ska ha släktbesök idag som inte blev av i juldagarna pga snö och att andra halvan av släkten drogs med kräksjuka....

Ha en skön ledighet alla!!

Gott slut och Gott Nytt!!
 
Vår bio avbokade besöket innan jul pga kallt ute :roll: ,tyckte sen att vi kunde träffas den 23 dec,blev sur när vi berättade att vi var upptagna och kunde inte förrän den 10 jan.
Vi har stått på oss för en gångs skull.Bio tyckte t om att vi skulle avboka våra släktingar så plac skulle få träffa sin :roll: Vi har flera biosar att tillfredställa,men idag är alla gjorda för i år(3 denna v.) Gott Nytt År på er allihop
 
Här blir det visst aldrig "ledigt" från biosar/ umgänge... :roll:
Biosarna bokar själva med sin tonåring när de ska träffas !!!!!!!!!!!! TROTS att vi har bett dem att kolla med oss FÖRST. Dels pga. att de ofta avbokar bestämda umgängen med riktigt dåliga ursäkter och ofta i sista minuten. Tonåringen mår dåligt av detta då svek är en stor orsak till placeringen. Samtidigt VILL vår :angel: träffa biosarna så vilka är vi att bromsa det... Vi HAR påpekat detta för soc. flera gånger, de pratar med biosarna som LOVAR bättring, men de KAN INTE hålla det !! :bounce:
Detta struliga beteende krånglar till vår familjs vardag rejält och jag vet faktiskt inte VAD jag ska göra mer ??? ÖNSKAR att vi kunde få ett normalt bestämt umgänge, inte som nu bara EN VECKA I TAGET då biosarna inte "kan" bestämma längre fram. De har helt enkelt inte TID att träffa sin son :twomad: Samtidigt mer eller mindre begär dom att VI ska rätta oss efter dem hela tiden :x
JAA ni, gott nytt år......*suck* :roll:
 
Fortsättning följer.... :bounce:
I går, nyårsafton, skulle :angel: ha tillbringat hemma hos bio, allting bestämt & klart.
TRODDE VI. Vi hade bokat annat med tanke på att :angel: inte skulle vara hemma.
På eftermiddan skulle bio hämta :angel: , men ringer, INTE TILL OSS utan till :angel: och avbokar !!!!!!!!!!!!!! Varför ? Jo :angel: har varit lite snorig i veckan, så bio ville inte riskera att bli smittade............ Jag lovar att jag fick bita ihop och behärska mig för att inte ringa bio och skälla ut dem :twomad: Hur i hela h-vete tänker man då ???? När man inte vill ha hem biosonen för lite förkylning som knappast smittar efter en vecka ! OM sonen hade bott hemma då , skulle han inte ha fått vara med sin familj pga. förkylning eller vad ?????
Så vi fick snällt omplanera vårt nyårsfirande, och ha en ledsen och besviken kille hemma !!!!!!!!
JÄKLA MÄNNISKOR :x Att dessutom inte ens ha så mycket kurage att ringa OSS istället för sonen, DET tar verkligen priset !!!! Har ännu inte hört ett enda ljud ifrån bio.
På måndag är det jag som ringer soc. och KRÄVER ändring, det kan inte vara meningen att VI ska behöva ta HUR mycket skit som helst !!!
Usch vilket argt inlägg, men jag är så fruktansvärt frustrerad och vet inte var annars jag ska vräka ur mig min ilska.... :bounce:
 
men vilken stil alltså... :evil:
Du vräker ur dig på precis rätt ställe, det är ju här vi vet vad du genomgår eller blir utsatt för.
Du gör helt rätt som ringer soc på måndag, sådan här agerade från bio är ju inte OK.

Tycker så synd på er kille, och om er oxå förståss. Inte roligt alls.... Hoppas att ni lyckades göra något trevligt ändå i går kväll.

/Adal

Kråkan sa:
Fortsättning följer.... :bounce:
I går, nyårsafton, skulle :angel: ha tillbringat hemma hos bio, allting bestämt & klart.
TRODDE VI. Vi hade bokat annat med tanke på att :angel: inte skulle vara hemma.
På eftermiddan skulle bio hämta :angel: , men ringer, INTE TILL OSS utan till :angel: och avbokar !!!!!!!!!!!!!! Varför ? Jo :angel: har varit lite snorig i veckan, så bio ville inte riskera att bli smittade............ Jag lovar att jag fick bita ihop och behärska mig för att inte ringa bio och skälla ut dem :twomad: Hur i hela h-vete tänker man då ???? När man inte vill ha hem biosonen för lite förkylning som knappast smittar efter en vecka ! OM sonen hade bott hemma då , skulle han inte ha fått vara med sin familj pga. förkylning eller vad ?????
Så vi fick snällt omplanera vårt nyårsfirande, och ha en ledsen och besviken kille hemma !!!!!!!!
JÄKLA MÄNNISKOR :x Att dessutom inte ens ha så mycket kurage att ringa OSS istället för sonen, DET tar verkligen priset !!!! Har ännu inte hört ett enda ljud ifrån bio.
På måndag är det jag som ringer soc. och KRÄVER ändring, det kan inte vara meningen att VI ska behöva ta HUR mycket skit som helst !!!
Usch vilket argt inlägg, men jag är så fruktansvärt frustrerad och vet inte var annars jag ska vräka ur mig min ilska.... :bounce:
 
Hej Kråkan!

Jag hade åkt till soc och inte gått därifrån förrän de hade fixat så att det fanns bestämda omgängesdagar för minst två månader framåt. Detta främst för er :angel: som faktiskt har rätt att kunna planera sin tid och har rätt att känna sig välkommen på sina egna vilkor hem till sina föräldrar, men även för er så ni har en rimlig möjlighet att vara en familj. För det är väl i en familj de har placerat pojken och inte i en serviceinrättning utan egna angelägenheter.
Ibland undrar jag vad vi förväntar oss vad det ska bli för vuxna ansvarstagande människor när våra :angel: hela tiden blir svikna av dem som de älskar och ska älska mest, sina föräldrar.

Ha det så bra du kan ha det och STÅ PÅ DIG för din :angel: skull.

Styrkekram Tre
 
Åhh...om det ändå vore så enkelt.... Tyvärr hade jag nog fått bosätta mig på soc. om jag inte skulle gå därifrån utan planerat umgänge... :littlesad
De bara "förstår" biosarna när de talar om att de TYVÄRR omöjligt kan bestämma umgängesdagar i förväg...De har så krävande arbeten och massa saker för sig.... Meningen var att vi ÅTMINSTONE skulle få veta veckan innan umgänge, vilka dagar de har tid !
Det höll NÄSTAN i en vecka :bounce: Ena biosen har tydligen helt "glömt" vår överenskommelse, hör i bästa fall av sig till :angel: och bokar nån middag emellanåt. Under förbehållet att det kan dyka upp jobb som går före !!!!!!!!!!! Och naturligtvis får sonen INTE komma dit snorig , det är inte diskutabelt ! Vi börjar inse att skulden/ felet INTE alls ligger hos deras barn, utan dem själva ! Allt deras son vill är att få uppmärksamhet och TID med sina föräldrar !
Det är så jäkla sorgligt att man fullkomligt dånar ! Utåt sett är de "perfekta" fasader....
Men de glömmer vad som är det viktigaste i livet, ens BARN. Man får nog inte hur många chanser som helst att reparera ett trasigt förhållande med sina barn... :bounce:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp