Är det rimligt att jag ska arbeta heltid,

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag tycker de är lite körigt här..har en bio i tonåren ,, o fått två förskolebarn.
De anser att jag kan arbeta heltid.Ändå är de saker som måste göras dagtid.
Jag är ju ensamstående med.Det tycker jag man kan ta med i beräkningen.Vet inte om de är olämpligt
att börja hojta om det. Men jag gör ju allt själv.Man har ju rätt att gå ner i tid när barn är under 8 år.Och de finns ju säkert en andledning till det. arbetet mitt tillåter det.
Men känner att då går jag ju verkligen minus varje månad.Arvode täcker inte det.Om de nu är tänkt så
Barnen är lätta barn.Och i stort kan jag ju hålla med om det.. men även lätta barn behöver omsorg o tid och någon som orkar.. eller är de jag som e lite klen ? :?
 
Har skrivit det så många gånger innan man måste kohandla innan :angel: är innanför dörren.. nu är skadan skedd kan du inte gå ner till 75% eller har du lägsta ersättningen i allt? eller bra jobb lön?

Att vara ensam som du är beundrar jag :claphappy: :claphappy: :claphappy: :claphappy: :claphappy:
Hoppas du har ett bra nätverk runt dig som kan stötta.

Kram
Mikkeman
 
tycker du åtminstonde kunde få gå ner 25% för att klara mötena som blir kring barnen och jag anser att även det som dom kallar lätta placeringar rimligtvis inte kan va lika lätta som våra bios, för jag antar att dom inte börjar plocka små välartade barn från fullt fungerande föräldrar eller?? Någon form av bagage har ju dessa barn som jag tror kräver lite xtra vuxen närvaro.
Har du haft dom placerade länge hos dig?
Det här är anledningen till att jag valde från början att vara hemma heltid om vi nu skulle bli fam hem. Att bolla livet med heltids jobb tre bios o placerad räknade jag ut ganska omgående hur mkt möten det skulle bli o att barnen oxå rimligtvis borde ha mer vuxen tid.
Beundrar dig som orkar med detta alldeles själv starkt gjort.
 
Håller med alla andra, tufft jobb som du ska klara själv, prata med soss o KRÄV att du får gå ner till åtminstone 75% och att dom betalar lönebortfall.
Möten och telefonsamtal tar massor med tid + att du kommer behöva någon timme för dig själv iband, du är vä också behöva gå till tandäkaren, frissan läkaren o.s.v

Bra jobbat, slit inte ut dig :love:
 
Nja de blev lite hastigt o lustigt ,fick en timme på mig att hämta dem. Jag är verkligen grön.
Samtidigt tycker jag att de borde ju veta bättre än mig. Men som sagt även "lätta barn " behöver omsorg o tid.Det här är en omställning för alla. Det säger sig ju själv ,,med som sagt möten o soc som ska ringa upp o inte får tag i mig.
Och boka buptider med mera. På mitt jobb går de inte att nå mig när jag jobbar.
det är med jättesvårt att ringa privata samtal.Jag hinner ju knappt tvätta, handla laga mat. utan stress.
umgängerna ska vi inte tala om.Om de här är lätta barn så kan man inte jobba alls när de svåra barnen kommer.inte värsta lönen.men har ett ob på 6000kr i månaden som jag tappar helt.
samtidigt flyter de ju på jättebra månaden som gått.. Och de är klart de går......... men noll marginaler.
 
tycker du helt klart borde ställa lite krav inte lätt o ha fått allt klart för sig innan med så kort varsel men dom borde vara mer rutinerade än dig o fatta att dom ställer orimliga krav på dig
 
Tack...jag misstänkte att de är upp till mig att förhandla.
Men känner att eftersom jag är helt grön borde de inte utnyttjat det.Och eftersom de är första gången
så tar de längre tid med de mesta än om de är ett erfaret familjhem. Innerst inne känner man
att man borde fått de serverat.Allt tar tid o kraft o man har valt det.visst.Men ska jag dessutom förhandla
så att jag inte går back ? Det stora är inte pengarna ..utan att jag måste ringa o tala om att heltid inte fungerar.Det har svårt att förstå.
Ska jag lämna dem 07.00 och hämta 18.00 ? fem dagar i veckan.Eller vadå ?
 
Nej det är inte rimligt med så små barn anser jag.
Hämtning 18.00 då har du två timmar på dig med ALLT innan det är lägg dax o vilken sen middag barnen får.
Har dom nu valt dig ensamstående med ett heltids arbete anser jag att det är deras ansvar när dom nu väljer o placera att ge barnen mer vuxen tid än så.
Kämpa på stå upp för dig själv o barnen självklart handlar detta inte om pengar bara men ni kan ju inte leva på luft heller.
 
Jag känner barnen sen innan.Så det är därför jag har dem.Men som sagt. de behöver ju inte mindre tid ändå.
Det är ju helt annat när de bor här heltid. Jaja tur man hittade den här sidan.
Vet inte riktigt vad som är rimligt att kräva.Det finns ju många ensamstående mammaor som arbetar heltid.
Frågan är om de blir så bra.
 
Jag tror soc`s inställning vänder när du svarar att du är på jobbet eller har andra förhinder till deras möten det är bästa medecinen verkligheten förklara bara lugnt när dom vill att du skall på det eller det. att då jobbar jag hur tänker ni då? för jag kan bara vara på ett ställe i taget. Men var lugno saklig inte uppjagad eller ironisk. Jag tror du får rätsida på detta.

Du är skitduktig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mikkeman.
 
Jag tycker inte att det är rimligt att du skall arbeta heltid och jag tror också att det finns utrymme för att förhandla. Vi har två placeringar sedan dryga två år tillbaka och från första början har jag varit hemma på halvtid med dem. Vår placering ansågs vara lätt när den startade men med tiden har det visat sig vara en mycket komplicerad placering. Därför har vi nu förhandlat med soc och fått till att min man skall vara hemma på 75procent och jag fortsatt på halvtid för att allt skall fungera. Det handlar ju inte bara om att få livspusslet att funka man måste ju också ha tid för återhämtning och ha möjlighet att samla kraft för att orka finnas där för barnen!
 
Jag håller med alla som säger att "Nej det är inte rimligt!" Saker jag tycker du kan trycka på är;
* Att du ska orka över tid
*Att det inte är jämförbart med att vara ensamstående mamma till biobarn, dessa barn har du kanske visserligen känt - men måste va så oändligt mkt svårare att plötsligt bli en trebanrnsfamilj än att ha växt upp med varandra
* Många föräldrar till biobarn utnyttjar rätten att jobba 75% när barnen är under 8 år - och det utan att barnen har särskilda problem eller att de har socmöten, umgånge m.m. att ta hänsyn till
* barnens bästa - borde ju rimligen vara att du kan ha kvar barnen hos dig så länge som uppdraget kräver det - då måste oxå vardagen fungera för dig och barnen.

Stå på dig och säg som du tycker- och dom kan inte kräva av dig att detta skulle du vetat innan - klart man måste få chans att känna efter, att pröva vad man orkar & vad som är rimligt.

Berätta gärna hur det går!
 
Jaa tack alla.. de va verkligen så de va.De har sökt mig o jag har inte kunna svara.
Hembesök kl10.00 mm..ja de är verkligen roliga.
På jobbet undrar de om jag ska ta komp eller semester.
Ska de forstätta så här har jag snart ingen semester kvar....o minus i kompen..
Nästan så de är lite korkade............men ja man får inte vara spydig...Lätt hänt.
Blir ju lite pressad.
 
Skulle jag vara du skulle jag försöka o få till en fyra dagars v då har du ju en dag att vika åt möten ,barnen mm.
Har en ensamstående väninna med barn som har diagnos o så fick hon tillslut göra för att få ihop livs pusslet.
Själv jobbar jag deltid kvällar för att få till möten utan problem o för att vi kan vara båda arbetande men ändå alltid vara en vuxen hemma.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp