10 år med familjehemmet.se

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

anne

Administrator
Forumpersonal
Just idag är det 10 år sedan som vi lade upp den första familjehemmet.se. Det var en enkel sida med lite information om att bli familjehem och ett forum.

Vi startade vår egen familjehemsresa för 10 år sedan och idag har vi två :angel: i skolåldern som kom när de var små, båda är idag vårdnadsöverflyttade. Vi har valt att inte ta emot fler barn i dagsläget eftersom barnen har stora behov som kräver mycket tid och ork.

Idag handlar det mycket om att barnen ska få den hjälp och det stöd som de har rätt till i t.ex. skolan. Man ska veta vad barnen behöver hjälp med och även veta vad det finns för hjälp att få och sedan får man kämpa för att de ska få hjälpen också. Samhället fungerar inte alla gånger men vi kämpar oss blå för att de här barnen ska få samma förutsättningar för ett bra liv som alla andra utan svårigheter.

Tack till er alla för att ni gör detta forum till en trevlig och stöttande mötesplats och för alla tips som ni kommer med som kan göra livet lite lättare :love:

Vi kör väl på 10 år till?! :D

Ha en fortsatt skön sommar!

Hälsningar
Anne och Andreas
 
Tack för att ni startade detta forum! Har betytt jättemycket för mig även om jag bara varit här i några månader och vi som familj inte är färdigutredda än. men jag har fått mycket kött på benen genom att läsa här och känner mig så rustad det nu går inför ett förhoppningsvis första uppdrag, gärna under hösten. Så: Keep up the good work! :claphappy:
 
Minst 10 år till, denna sida har gett mig massor med stöd genom åren, så viktigt att veta att det finns fler i samma sits.
Man kan få så mycket stöd av varandra så den här sidan är jätte viktig.
Sen är det väldigt bra med annonserna på barn som behöver familjer och familjer som behöver barn.
Mycket bra sida ifall man funderar på att bli famhem , men lika bra om man redan är det.
Fortsätt med erat bra arbete.
 
Toppensida där man får och ger - håller med om att det ofta är här det ges handledning när allt annat är provat!

Tack så mycket för ert engagemang :claphappy:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp