A´propå framtiden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hörrni!!!Vi har ju massor av "saker" vi vill göra bättre i framtiden.... :bow

Vi vill ha bättre villkor (stöd,uppskattning,bemötande ersättning på rätt nivå osv....) och det är ju rätt många här som har situationer som är från rent groteska....till bara lite svåra att hantera. :oops: :twomad: :cry: :x :angel 8) :? :roll:

Vill bara påminna om att både FaCO och FR hela tiden jobbar för att vi ska få det bättre.Vilken man ska välja (om man inte vill vara med i båda) beror nog lite på vilka som är mest aktiva just där man bor.Det kan man kolla upp.... :D

MEN nu har vi också två helt otroliga personer som faktiskt GÖR en massa nytta på rätt nivå....alltså båda har nått fram till Socialstyrelsen och våra topp-politiker. Eva Hallberg och Eva-Lena Edholm heter dom och här kommer länkar till dom;
http://fostermamman.blogspot.com/
http://www.evalenaedholm.se/

Det är ju så lätt att gå och må dåligt över situationer...och att klaga till "grannen"....men för att verkligen få nåt gjort behöver vi alla hjälpas åt......Tror att det vore bättre om alla rapporterade till socialstyrelsen när nåt verkligen är fel....annars händer ju inget!Tror också att både Eva och Eva-Lena kan tipsa o HUR man ska göra......
Lycka till! :claphappy:
 
Oj.....först så heter ju Eva Hallgren i efternamn....
Jo...TR...Jag skrev ju att ALLA familjehem gå tillsammans i nån av våra föreningar eller genom att rapportera till socialstyrelsen när nåt är fel istället för att "bara" klaga till varandra........och jag menar att det kanske inte är helt fel att ta kontakt med Eva eller Eva-Lena som ju trots allt har en viss vana vid såna kontakter och i att få något sagt...som det är tyngd i!
Läs själva om dom och bilda er egen uppfattning.....Det finns fler också som kan,men som inte har gått ut offentligt..... :D
 
:angel ...Det var ju för att slippa skriva en halv roman jag önskade att intresserade skulle kunna gå in på deras sidor och läsa själva... :bow :D

Men om jag säger så här....för att fatta mig kort.....att båda har haft och ska ha träffar med politiker och tjänstemän på beslutande nivå...socialstyrelsen/regeringen där dom mer än gärna framför problem/frågeställningar som vi dagligen kämpar med...

Iom vanvårdsutredningen kom det ju fram att familjehemsvården inte funkat så bra.....och förhoppningsvis jobbar man nu för en förbättring för alla inblandade.....Därför tror då jag att det inte är helt fel att föra fram saker som fortfarande haltar i ljuset.....och Eva och Eva-Lena KAN vara en väg.....
Men inte den enda.....Som jag sa....ANMÄL misshälligheter till Socialstyrelsen!Finns inga anmälningar så kan vi ju inte vänta oss bättre villkor....vare sig för barnen eller oss!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp