Aftonbladet är intresserad av oss.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej
idag pratade jag med journalisten på Aftonbladet som skrev om den kidnappade 14 åriga flickan.
PM.a mig om NI råkat illa ut, går bra att vara annonym. Jag berättade om mig och min familj vad vi råkat ut för stölder skimmning av kort, hot etc.Han vill få fram vår utsatta situation.
TR
 
Toppen att det kommer upp till debatt. :claphappy:

Ja vi har levt med livvakter och larmtelefon dygnet runt...soss var bra o erbjöd sig flytta barnet till skyddad adress men eftersom han kände sig trygg hos oss så valde vi att han skulle få bo kvar men med skydd i stället. :claphappy:
Sen har vi haft en flicka med skyddad identitet och hedersrelaterad problematik men där lyckades adressen hållas hemlig, ingen försa sig :banan:

Så problemet har vi haft men inte råkat ut för något.
Men stölder och snatterier har så klart råkat ut för av några av :angel:
En :angel: snodde medicin och delade ut till vänner...... :evil:
 
Skrämmande vad vi familjer får vara med om. Självklart ska det fram hur vissa familjer får stå ut med både hot och våld. Vi har än så länge bara blivit verbalt hotad men vem vet längre fram...Upplever att soc inte tar saken på allvar och vill vi ska ha överseende med att föraldrarna mår dåligt. Men VI då?! Nej, bättre skydd och risktillägg för uppdrag där det finns en hotbild. Det vet ju soc oftast om innan de placerar.
 
Hej

Fortsätt PM .a mig jag skickar vidare våra berättelser till aftonbladet där vi är annonyma.
Debattartikeln hoppas jag fokuserar på hur rättslösa vi är.
 
Stölder, lögner, slåss (inte i jourhemmet) ute på stan. Tycker det är lite för mkt daltande hos soc ibland. Ibland behöver faktiskt en tonåring en ordentlig tillsägelse från soc men ofta är det dalteri. Är det BBIC? Knappast och det var nog inte meningen att det skulle bli så heller.
 
Ludde sa:
Stölder, lögner, slåss (inte i jourhemmet) ute på stan. Tycker det är lite för mkt daltande hos soc ibland. Ibland behöver faktiskt en tonåring en ordentlig tillsägelse från soc men ofta är det dalteri. Är det BBIC? Knappast och det var nog inte meningen att det skulle bli så heller.


Oj :angel det blev lite konstigt det sista. Ni förstår nog vad jag menar men för att förtydliga det hela.
Jag tror inte att de som utformade BBIC från början menade att man går hur långt som helst för barnets bästa utan man kan också säga stopp för barnets bästa :smirk:
 
Ludde sa:
Stölder, lögner, slåss (inte i jourhemmet) ute på stan. Tycker det är lite för mkt daltande hos soc ibland. Ibland behöver faktiskt en tonåring en ordentlig tillsägelse från soc men ofta är det dalteri. Är det BBIC? Knappast och det var nog inte meningen att det skulle bli så heller.
Håller med helt!
Precis sagt upp en placering pga detta,soc hade ingen förståelse alls tyckte att detta får man räkna med. Sa till henne att i denna familjen gör vi inte så,tänker inte att ta någon placering från den soc tanten mer :evil:
Soc verkar tro att vi ska ta hand om ungdomarna som behöver komma till instution, vi är väl mycket billigare alternativ....
 
kan du inte få reporten att börja luska lite hur underbetalda vi är oxså??
kan bli en bra story för han.....
 
:claphappy: Kan bli väldigt mycket intressant läsning och förhoppningsvis ett uppvaknande för socialtjänster och organisationer!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp