Ang hemflytt och livsboken

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Igår fick vi veta att våran lilla skall flytta hem. Så i går satt jag med litens livs bok !! Hur ser ers lovs böcker ut finns det någon mal så man inte missar något ?

/skorpan
 
Vad är de för något ? får föräldrarna den ? vad skriver man i den.. haft två barn hos mig i förskoleåldern.. skriver man till dem åxå... e
 
En livsbok är ett sätt att samla information om barnet som dom annars lätt går miste om. Så som hur första dagarna hos er var om ni åkts på olika utflykter och utvecklings steg men även vardags saker vad dom tycker om mm

:) super bra för alla barn :)
 
Hm, skulle jag lämna över livsboken i fullständigt skick .... Så tänker jag . Jag har gjort en att sända med- men samtidigt sparat material att ge till barnet då det blir äldre . Skulle inte lita på att bioföräldrarna skulle tillåta liten att ha den att titta i...:(
 
Jag fotar massor och gör egna livsböcker/album om barnet varit länge hos oss, skriver datum och lite minnesanteckningar till alla bilder, skriver ut å skrivaren och stoar ner i plastfickor. Till vissa som ska hem och där jag vet att föräldrarna kommer kasta så gör jag kopior om barnen vill ha när dom blir stora och söker upp oss :banan:
 
Vilka bra tips, de tar jag tacksamt emot för framtiden!! Är ju så mycket som faller mellan stolarna i barnens uppväxt när de bollas mellan olika familjer, bios eller familjehem om det inte hamnar i livsboken. Tack :claphappy:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp