Ang jour och julens alla bestyr

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej

Vi blev nyligen kontrakterade jour för åldrarna 2-5 år ( ev mindre och syskon)

Nu till frågan hur gör ni andra jourhem med alla saker som hör till julen paketkalendrar mm som dom andra barnen har man vill ju att barnet skall känna sig som dom andra barnen i största möjliga mån.

Och hur har ni gjort men julklappar ? Köpt så det passar båda könen. Och åldrar ? Jätte svårt detta


Julstrumpor skall jag syntet gäng så alla kan få med en vid flytt med sitt namn på.
 
Vi gör i princip samma som för våra biobarn vilket innebär att i december går vi back på omkostnaden men de andra månaderna går vi plus. Jag vet en familj som gör tvärtom och nu knappt ger sina egna barn någonting för att det inte ska bli orättvist men jag vill inte att det ska vara en negativ upplevelse för våra biobarn att vi är jour och familjehem så vi ger iallafall lika många paket och sen sticker vi till våra biobarn en tusenlapp när det bara är vi.
Du har tur som tar emot små barn då kan ni köpa flera paket som inte kostar så mycket eftersom de inte riktigt har någon uppfattning om vad saker kostar.
Lycka till :rollhappy:
 
Jag hade köpt hem ett gäng med blandade små o större paket om det dyker upp ngn liten jour som förstår det m kalender. Har själv alltid ett lager med presenter hemma- alltid haft- för akutinbjudningar / eller om man inre hinner åka o köpa inför kalas ( om ngn blir sjuk t ex ) Praktidkt i bra att ha sådana gömmor. Ibland får den Farsta placeringen ngt ifrån gömman- om hon blir sjuk eller behöver uppmuntran eller för att hon gjort ngt extra bra:))
 
....kastar mig väl till stan eller skickar gubben:))
Vår släkt brukar hjälpa till med akutshopping med!
Eller så kanske jag köpt något lämpligt till presentskåpet. Knepigt! Men vi åker nog iväg akut. Pyamas, lego, böcker, dockor, gosedjur osv allt finns ju på ica maxi till den åldern :angel
 
mammac sa:
....kastar mig väl till stan eller skickar gubben:))
Vår släkt brukar hjälpa till med akutshopping med!
Eller så kanske jag köpt något lämpligt till presentskåpet. Knepigt! Men vi åker nog iväg akut. Pyamas, lego, böcker, dockor, gosedjur osv allt finns ju på ica maxi till den åldern :angel
Det där låter nog som mig också. :razz:
Idag finns det att få tag på överallt nästan, till den åldern i a f.
 
Tack för tipset :)

Igår for jag och mannen till gekås och handlade lite till små välkomst väskor ( tandborste nalle pyjamas någon leksak mm ) köpte även ett Lager med måla block, pennor, lera, böcker, pussel så man har lite i gömmorna ;)

I morgon skall jag till tyg affären och köpa tyg för att sy påsarna :)

Blir akut shopping om det blir aktuellt :) synd bara att vi inte har Ica maxi eller liknande i våran stad :(

Sängen kom på posten idag så skall hämta och sätta upp den i morgon med :) börjar bli klar :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp