Artikel

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ja, suck, vad ska man säga? Mina ögon tåras, jag vill få förändra det sämre till något bättre. Det är en av anledningarna till att jag jobbar på i det lilla jag gör med att vara familjehem. Åtminstone får några barn det bättre, ungefär så kanske man kan säga.
Men nog blir jag smärtsamt ledsen av att läsa om hur alltför många barn har det: http://www.alltombarn.se/barn/har-bor-b ... om-1.26650
 
ja du MGB... vet inte riktigt vad jag ska säga. Stackars barn!
Hamnade på deras hemsida via Vaggan för ganska länge sen och läste och snörvlade om vart annat. Skulle vilja göra något för dessa ungarna... men vad? Jag tog kontakt med dom för att höra vad de behövde förutom stora saker till renoveringarna men det var bara pengar. Det kanske är förändrat nu? Måste kolla med Vaggan igen.

Hmmm undrar om maken har kontakter i Litauern via jobbet. Då kanske man kunde gå den vägen... *spånar*
Om man är några stycken så kan man ju göra skillnad......
 
Jo, ju fler desto större makt att förändra.....

Jag har nog helt enkelt väldigt svårt för barnhem, jag tycker barnen ska växa upp i familj, få känna en tillhörighet, få krypa upp i mammas varma famn och pappas trygga röst. Få ha syskon att leka och syskongräla med.....

Det är underbart med alla godhjärtade människor som skänker både ekonomisk bistånd och materiel högre standard, men förändring behövs på ännu högre plan tycker jag.
Vänlig hälsning MGB
 
Jag kan bara hålla med dig ang barnhem, det är inte riktigt vad jag önskar barnen heller att växa upp så. Men det är bättre för dom än att hamna där om inte föräldrarna kan/vill ta hand om dom.

Tyvärr kan vi inte adoptera alla även om jag skulle vilja hjälpa på så sätt. Sen finns det många barn på hemmaplan som också behöver våra familjer och det ligger ju närmre till hands, kan man då hjälpa på annat sätt så är det ju ändå förhoppningsvis till någon hjälp.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp