Bebis placering

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Om våran jour blir familjehemsplacerad hos oss vad ska vi begära?

Någon som gjort någon bra uträkning på vad barnet ska ha som "startpaket"

Bebisen är 4 månader just nu.
 
Jag gick in på konsumentvägledningens hemsida och kollade vad en bebis behövde och begärde det (minns inte den exakta summan jag räknade fram). Jag fick 4.500 kr och det skulle räcka till allt utan vagn och bilbarnstol som redan fanns.
 
Lutar det åt fast placering .... ? Tänjer på summan. Är själv gravid o köper saker o förbereder. 4500 kan vara en rimlig summa förutom vagn o bilbarnstol. Behövs det ska minst 4- 9000 fås t vagn( tycker man ska få köpa nytt) samt 2500-3000 kr för bilbarnstol . Iaf fick jag de summorna t min placerade liten också... 6000kr till vagn o bilbarnstol för 2995kr för 5 år sedan. Plus mkt annat. Fick ersatt 19000 kr ... Kläder, leksaker, tripptrapp-stol, pall till badrummet , barnsäng ( juniorsäng) ... Har en kommun ( familjehemssekr) som inte snålade m detta då det skulle bli en lång placering o barnet på 2 år aldrig fått egna saker...
 
Vi fick inte mycket till vår lill* :angel: ... Skulle gissa på 2000:- kläder och dyl + bilbarnstol och ny klädsel till vår gamla vagn. MEM dom bråkade ändå efteråt om våra inköp!! Så se till att ha skriftlig överenskommelse på ALLT! =) Lycka till!!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp