Bio spelar in samtal?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej, sedan Liten kom till oss för drygt ett år sedan har vi ringt till bioförälder för att berättar hur barnet mår. Det är alltså inget samtal mellan barn och förälder då barnet är för litet, utan ett önskemål från bio där vi gått från två samtal/dag till ett/dag och numera till ett/vecka.

Vi har av och till misstänkt att samtalen spelas in och idag när bio bytt telefon hörde maken tydliga pip under samtalet. Vad ska vi göra? Vi ringer alltså upp en mobil och bio har inget hemnummer registrerat som vi skulle kunna ringa istället för att komma runt det. Vi gör detta som en tjänst till bio och det här är tacken... Blir så besviken.

Men hur gör vi nu? Min instinkt säger mig att tvärvägra ringa mer. Det är inte ok att bio ska ha en massa inspelningar med mig och min man. Vi säger inget konstigt, men ändå. Det känns ju helt galet.

Är det någon som varit i samma sits???
 
Det är inte så att dom sätter på högtalare för att båda ska höra?
Fråga dom vad det är som låter, låter konstigt o s v.
Annars, ta upp det med din handläggare!
 
Hej, nej tyvärr finns ingen sådan vettig förklaring, då det bara är en ensam bioförälder, jag var kanske lite otydlig där.

Vi har pratat med konsulten vi är anlitade av idag, och iaf fått klart att vi inte behöver ringa nästa gång ett samtal är planerat. De ska prata med barnets soc.handläggare så får vi se vad som händer. Känns otroligt obehagligt att någon utan vår vetskap kan ha sammanlagt över ett dygn av inspelningar av oss. Men det förklarar en hel del av bios uppförande i telefonen som inte alls motsvaras av hens agerande när vi träffas irl. Hen har ju vetat att det spelats in och velat framstå på ett positivt sätt...
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp