Biter sig själv...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
En liten 8 åring som biter sig själv. :?

Jag frågade vad det var för blå märken på överarmen och fick svaret att Jag har bitit mej själv.
Min nästa fråga var varför och fick svaret att det känns skönt.

Hur hanterar jag detta? Mina tankar går så här: kan detta inte lösas nu vad kan då nästa steg bli " skära sig" .

Jag tänkte ta kontakt med soc i morgon men det finns kanske någon här med kloka råd så länge :bow
 
Jag bet mig själv massor som barn för att jag gillade det och för att jag ville bli vampyr. Observera att detta var långt före vampyrtrenden så mina föräldrar var lite oroliga över mitt karriärsval. Jag önskade mig också en likkista att sova i. Fast så blev jag ju som jag blev också! :D Allvarligt talat så minns jag också att på lekis tävlade vi i vem som kunde göra mest och värst sugmärken på sig själv. Det är inte meningen att tramsa när du är orolig, det jag försöker säga är att det behöver inte vara något konstigt, även om det naturligtvis ska kollas upp ordentligt.
 
Hej!
Det behöver inte betyda att din :angel: mår dåligt.
Annars tror jag att det är inte alls säkert att det blir värre om du låter det ske. Om du däremot "förbjuder" det kan din :angel: välja ett värre sätt att skada sig.

Tre
 
Hej

Jag har haft ungdomar som skurit sig och kommit till rätta med. Du gör helt rätt som pratar om det. fråga och visa att du blir orolig, men inga förbud. Fråga om x kanske kan komma på något annat att bita på.om så är beröm beröm. i för-puberteten är det ju vanligt att de testar att göra sugmärken på sig själv. Kan det vara det??? Då är det ingen fara.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp