Blir bara ledsen

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Har via ryktes vägar hört att bio släkt pratar skit om oss.
Barnet har det dåligt,barnet berättat saker om oss,vad vi gjort osv.

Även om jag har rent mjöl i påsen är jag jätte ledsen nu,har ont i magen ect.
Vet tyvärr om att vår placering är en "drama queen" och brer på bara någon tycker synd om en.
Jag har ingen aning om vad placeringen sagt,kan tyvärr inte fråga heller då den jag hörde det ifrån inte fick säga något till oss.Barnet är för litet så denne kan jag inte heller fråga.
Släkten har lyckats få bort andra familjehem för att de inte gillade dem,är de ute efter det nu också?

Det känns faktiskt skit jobbigt just nu...varför?? Vi har ju inte gjort något fel.Men jag är orolig ändå.
Detta är ju vår första placering så jag har inte så mycket skinn på näsan ännu.

Ibland undrar jag om jag verkligen var gjord för detta..börjar tvivla nu...Det börjar bli för mycket kring vår placering o då är denne alldeles tillräcklig i sig.
Om det inte vore för barnets skull så hade jag sagt upp detta för lääänge sen
 
Inget ovanligt att det är sådär - bara att bita ihop, inget att göra ngt åt eller lägga vikt vid. MEN det är jättejobbigt :littlesad

Hoppas ni hittar styrka och står ut - lycka till!
 
Det är inte ovanligt att råka ut för alls...........tyvärr............
Så länge du har "rent mjöl" så ska du bara sträcka på dig och se omgivningen i ögonen.
Lätt att säga men svårt att göra, jag vet.
Vi har varit/är där.
En fd placering som talar illa om oss, påstår att den blivit båda kränkt och misshandlad!!!
Men både vi och vår omgivning här vet hur uppdraget var.
Och det är INGEN som tar det på allvar.
Dock känns det obehagligt att inte veta vad soc och :angel: bio egentligen tror om oss.............
Men, VI vet och DET får räcka!
 
familjekär, har du någon "i branschen" du kan ringa och prata av dig med? Soc eller en handledare?

Skinn på näsan är säkert bra, men skinn på hjärtat får man ju aldrig. Och att bli baktalad när man gör sitt bästa gör ont! Försök hitta ett ställe att älta på, här går ju också bra men "verkliga" människor är ofta ett strå vassare än internetforum.

This too shall pass, vet du. Det förändras om ett tag. Tills dess är det faktiskt väldigt okej att vara ledsen och upprörd. Om du gör dig av med känslorna med hjälp av att prata om det så riskerar du dessutom inte att låta dem gå ut över barnet, så det är bara bara bra att du pratar.
 
Hej familje kär,

jag tycker att du genast ska "ta tjuren vid hornen" och gå till botten med detta. 1.Prata först med soc, det är bra att förekomma innan ryktet hinner före..
2.Be att få ett möte med soc och bio.ALT ATT SOC PRATAR MED BIO.
3.Den viktiga frågan är om bio vill att barnet ska flytta från fam till fam och därigenom ta än värre skada.
4. Jag tycker att du ska prata med barnet eftersom barnet kan baktala er så kan hon/han inte va allt för liten. Säg typ att du förstår att hon inte alltid tycker att ni gör rätt eller inte alltid gillar er och att det är OK. Att liten kan säga det till dig utan att du blir arg.

lycka till.
 
Håller med! Förekom och prata med soc. Vi hade samma situation för ett par år sedan.
Vi pratade med soc och de sa att "givetvis förstår vi att det inte är så" men vi kände iallafall att vi ville räta ut alla eventuella frågetecken.
Jobbigt första gången det händer men.... man vänjer sig, numer rycker vi bara på axlarna, som sagt har man rent mjöl i påsen behöver man inte bekymra sig. För att trösta sig själv kan man tänka-vem är egentligen mest trovärdig?

Går ni på handledning med andra familjehem? Världens bästa sätt att få ur sig allt och att sedan kunna distansera sig och skratta åt det :rollhappy: :rollhappy: samtliga av de fem fam.hem som är på vår handledningen hade blivit polisanmälda en eller flera gånger av biosar. Då alla berättade om sina erfarenheter var det många skratt och högt till tak- underbart !
 
Tråkigt att behöva säga-men va skönt att vi inte är ensamna.
har aldrig varit med om detta så man blir lite nervös( även om vi har rent mjöl i påsen)

Barnet har nog inte sagt något själv utan biosar har frågat ledande frågor o liten är inte sen att haka på.
Har nämligen hört det själv vid flera tillfällen.barnet älskar uppmärksamhet o har kommit på att detta är ett bra sätt att få det på.

Skulle också vilja ta upp detta med soc men personen jag fick veta det av fick inte säga till oss, det blir ju rätt uppenbart vem som sagt det.

Jaja detta var väll inte mer än väntat,blev ju hotade för inte så länge sen.Tack för stödet,trevlig helg allihop.Själv hoppas jag på att kunna sova lite i natt.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp