Datum och tid

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej
Jag bara undrar om det bara är jag som får fel klockslag längst upp på sidan
där det står aktuellt datum och tid, tror att den visar vintertid.
Fast fördelen är ju att man kan lura sig själv att man kommer isäng en timme tidigare :rollhappy:

ha en bra kväll
Mammamoa

Inte tänkt på det innan men ser att det står att klockan är 12.02 fast hon eg är 10.02 nu. Så du är inte ensam och det är tom 2 timmar fel för mig iaf. =)

Tiden är ur led...eller också har våra datorer förmågan att ge oss mer eller mindre tid...de kanske individanpassar tiden efter oss!!! :rollhappy: . Här visar klockan att den är en timme efter "riktig" Sverigetid. Inget är väl perfekt.... :razz:

anne

Administrator
Forumpersonal
Nu lyckades jag! :D

Har försökt tidigare, men nu är ska det vara rätt.
Om det nu är någon som inte bor i vår tidzon så får ni gå in i kontrollpanelen och ändra er tidzon så att det stämmer för er.
Skulle det vara någon som inte har rätt tid så får ni höra av er.

hälsningar Andreas

anne

Administrator
Forumpersonal
Ja ni har rätt. Vi körde fortfarande på sommartid. Trodde inte att man skulle vara tvungen att ändra det manuellt, men tydligen.
Nu är det i alla fall fixat för alla hoppas jag.

/Andreas

anne

Administrator
Forumpersonal
Om det ändå funnits automatik. Servern ändrar inga tider utan ligger kvar på Greenwich tid och justerar sig inte för sommartid. Tanken är tydligen att användare ska göra detta själva.

Jag har nu justerat alla användare till svensk sommar tid, risken är att någon inte önskar detta och får då svensk tid. Om det är så får ni gå in och ändra er tid i era inställningar.

Hälsningar Andreas

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp