Disney land i paris !!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
H. ade tänkt åka till Disney land med alla barnen. har någon några bra tips. Som Tex. hotell ska man åka tåg ta bilen 1dag el 2dagar ..massor med frågor!!


Ingrid
 
När vi var på Diseneyland valde vi att bo i Paris och åkte tåg ut. Jättesmidigt! Vi tyckte att en dag räckte, tösen var 11 när vi var där.

Är det stor skillnad i åldrarna på era barn?
Vi upplevde när vi var där -99 att åkattraktionerna var väldigt grupperade. Antingen "häftiga" för de äldre eller "mesiga" för de yngre. Sådana där "mittemellansaker" saknades...................men det är ju några år sedan. Vi funderar på att dra dit husvagnen till nästa år igen.

I vilket fall som helst så var det en upplevelse att ha vart där!
Ha så kul!
 
Ett semestertips.

Kolla gärna denna länk
http://www.barnsemester.se
Dom har massor av tips och idéer till en bra semester för en barnfamilj. Passar på att önska er en trevlig resa. :D
 
Vi var där förra sommaren, med barn som då var 11 och 14.
Vi åkte bussresa till Paris (Ölvemarks) och var där i 6 dagar. Bodde på ett hotell en liten bit från Legoland (gratis buss gick i stort sett non-stop mellan hotellområdet och Disneyland)
2 dagars entre´ till Disneyland ingick i priset, och det behövdes verkligen 2 dagar för att hinna med!
Eftersom resan var i 6 dagar hann vi med att se lite av Paris stad också och det var fantastiskt!
En dag var vi på något som heter Asterix park och det måste jag verkligen rekommendera!!! Disney är förstås jättefint och speciellt, men som nöjespark var Asterix helt outstanding! Helt otroligt fint och FANTASTISKA attraktioner och berg-och-dal-banor!!! Leta gärna lite på nätet, jag tror de har en hemsida!
 
ina sa:
Vi var där förra sommaren, med barn som då var 11 och 14.
Vi åkte bussresa till Paris (Ölvemarks) och var där i 6 dagar. Bodde på ett hotell en liten bit från Legoland (gratis buss gick i stort sett non-stop mellan hotellområdet och Disneyland)
2 dagars entre´ till Disneyland ingick i priset, och det behövdes verkligen 2 dagar för att hinna med!
Eftersom resan var i 6 dagar hann vi med att se lite av Paris stad också och det var fantastiskt!
En dag var vi på något som heter Asterix park och det måste jag verkligen rekommendera!!! Disney är förstås jättefint och speciellt, men som nöjespark var Asterix helt outstanding! Helt otroligt fint och FANTASTISKA attraktioner och berg-och-dal-banor!!! Leta gärna lite på nätet, jag tror de har en hemsida!

Tack för tipsen. Vi är så sugna att åka. Men vi har en ny liten knatting på 7mån som "hatar" att åka bil.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp