En av fyra möjliga?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jaha, då har vi haft ytterligare ett hembesök för en ev placering...........
"Konkurrerar" som en av fyra tilltänkta ..........
Känns jobbigt med alla förhoppningar och så stupar det (oftast) på nåt i slutänden.
Och, som barnen säger, "det blir ju aldrig nåt av det" :cry:

Bara att vänta på besked igen då..............
 
jag tycker att det är förfärligt hur soc behandlar oss familjehem i vissa situationer. De tom uppger att det är fler familjer som de tillfrågat.

Om de nu har flera familjer som de tror kan passa men som de inte vet något om så måste de ju fråga men när de vet vilka familjer de har att göra med så måste de bli proffsigare med matchningarna på förväg så att inte 4 familjer står "standby" på 1 barn. Så lite vetskap kan de inte ha om 4 familjer .....

Har själv varit där och fallit på att de än en gång valt att ta en redan känd familj (när vi var nya och utan uppdrag)

Så tråkigt i den sitsen. Håller tummarna att det blir något bra för er Honey!
kram Adal
 
Tack för stöttningen Adal!

Denna kommunen jobbar så.
De väljer ut 2-4 tänkbara familjer som de träffar och berättar mer om det specifika uppdraget för.
Kan tycka det är jobbigt för oss men samtidigt bra för barnet.
Att läsa om oss på papper är ju inte samma sak som att träffas och prata direkt om :angel: .
Men visst är väntan jobbig.
Dock vet vi att de är snabba att bestämma sig så senast nästa vecka bör vi veta om vi är med "och leker" denna gången............
 
Hej jag minns hur det kändes och hur många tankar som går till förfrågan sedan hembesöket. Det tar på krafterna och jag vet ett par som gav upp efter fyra förfrågningar :? jag trot att alla tycker det är tufft. Jag minns en gång fick vi en akut förfrågan och vi skulle var 15 mil bort redan nästa dag och vi fick lägga allt åt sidan sen när vi kom fram så hade de skickat barnet till en jourfamilj. Nåja, vi glömde bort det hela men vi fick senare en förfrågan om samma barn men då tackade vi nej för vi kände oss lite märkligt behandlade.

Idag är det annorlunda, vi är i slutskedet för en ny placering och så ringer annat soc om ett syskon. Samtidigt som en utflytt inte verkar bli av för soc vill förlänga och ovanpå det ringer de och frågar om vi kan ta emot tillfälligt (vilket vi inte brukar göra mer än i nödfall)

Först blir man bortvald sen är man jättepoppis, skulle det inte vara bra om det var "lagom", var inte vi svenskar kända för att vara precis lagom.

Lycka till, föresten så fick vi napp genom familjhemsbanken för vi ville göra något specifikt! mvh Pekla
 
Vad spännande Honey, hoppas nu att det blir av. Vad innebär egentligen förhandsbeskedet då? Är ni inte en av fyra längre eller?
 
Vad spännande!
Visst är det en jobbig väntan (jaaaaaaaaaaag vet :smirk: ) håller tummarna för att er väntan inte blir alltför lång!
C
 
Det blev vi! :razz: :claphappy: :rollhappy: :banan: :banan:
OM det nu inte stupar på nåt i slutänden.
Vågar inte riktigt landa i det innan papperna är klara.
Ska träffa bio om två veckor troligen.

ÄNTLIGEN!
 
Åh vad roligt för er och så skönt det måste kännas. Förstår att du inte vågar tro helt men det blir säkert ni. Grattis!!! :banan:
 
men vad spännande, vad är det för liten :angel: ?
Hoppas att allt går bra nu

Fortsatt trevlig helg!
Adal


honey sa:
Det blev vi! :razz: :claphappy: :rollhappy: :banan: :banan:
OM det nu inte stupar på nåt i slutänden.
Vågar inte riktigt landa i det innan papperna är klara.
Ska träffa bio om två veckor troligen.

ÄNTLIGEN!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp