En liten uppdatering...

Tänkte bara att det var dags för en liten uppdatering... Nu har vi befunnit oss i processen för familjehem i precis ett år. (ja tankarna har ju funnits i drygt 10 år men sen vi drog igång på allvar har det gått ett år). Vi har haft ett flertal intervjuer, inklusive djupintervjun, gått utbildningen "Ett hem att växa i" och i torsdags fick vi tolkningsresultatet från djupintervjun, så nu är vi godkända som familjehem.

I somras fanns det ett flertal yngre barn som behövde ett familjehem, men i dagsläget har vår kommun inga i de åldrar vi önskar (0-6 år). Av olika anledningar (bla flytt) så "försvann" barnen... Så nu är det bara att vänta. Och det kan ju ta ytterligare ett år sa de på soc. Men likaväl kan vi ha en liten redan i jul.

Om vi kan tänka oss att kolla med andra kommuner/organisationer? Nej, inte i dagsläget. Vi har fått så bra kontakt med de familjehemssekreterare som vi haft intervjuerna med så vi hoppas på att få fortsätta samarbeta med dem. Så då får det bli värt väntan... Och det är ju inte så att vi sitter och rullar tummarna under tiden direkt... :wink:

Så det var en kort uppdatering från mig. Återkommer när drömmen blir verklighet! Men läser en massa här inne under tiden. Lär mig så mycket av alla er andra så tack för allt ni delar med er av!

/Anliwi
 
Ja det hoppas ju vi också på. Samtidigt som man inte vill att nåt barn ska ha det så illa att det inte kan växa upp hos sina föräldrar. Dessa dubbla känslor är kniviga ibland... Men här är allt klart för en liten att flytta in. Så visst vill vi snart ha det där telefonsamtal från soc...
 
Tack för alla "Lycka till". Går inte en dag utan att jag tänker på om och när någon behöver oss... Försöker intala mig att det blir bra oavsett när men tålamod är väl inte det jag begåvats mest med :wink: Skönt då att ha en man som står med båda fötterna på jorden. Men visst hoppar hjärtat lite extra när det är okänt nummer på telefondisplayen!
 
Tillbaka
Topp