Ersättn när syskon hälsar på

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej

Planen är att ett syskon till våran :angel: ska komma och bo här fred - sönd var 4 e vecka. Det blir ju en extra kostnad den helgen. Ska man begära extra från soc för den helgen? Och om ja, hur mkt ska man begära? Syskonet bor med i ett annat familjehem så den familjen få ju lite avlastning den helgen...

Tacksam för svar o funderingar//Lizen
 
Det naturligaste vore väl att ni fick ersättning som kontakt/stödfamilj, för det är ju det ni blir.
Både för :angel: :angel: och för det andra familjehemmet.
 
Tack för snabba svar. Då ska jag ta upp det med soc innan det blir aktuellt så vi är överrens.

Lizen
 
Men inte kan man acceptera vad som helst, eller....?! Jag menar, man kan väl inte boka upp var 4e helg till att vara hemma utan att få ersättn för det, sen blir det ju en merkostnad med mat och allt. Spännande o se hur soc tänker....

Gör mitt bästa... sa:
:D Lycka till med samtalet med soc- hoppas det inte blir några problem. Det borde det inte bli ! Berätta gärna hur det blev =)
 
Du skriver att det är avlastning åt syskonets familjehem var fjärde vecka, får ni oxå avlastning var fjärde vecka och de tar er :angel: då? Om det är så så tar ju de ut varandra annars ska ni såklart ha betalt.
Om ni inte har avlastning på samma sätt som de har så kanske den varianten är nåt att föreslå till soc :smirk:
Lycka till!
 
Det kommer bara vara syskonet som kommer till vår :angel: var 4e helg. Det funkar inte för våran :angel: att åka iväg så... Annars hade de kunnat vara en lösning som sagt.


Björken sa:
Du skriver att det är avlastning åt syskonets familjehem var fjärde vecka, får ni oxå avlastning var fjärde vecka och de tar er :angel: då? Om det är så så tar ju de ut varandra annars ska ni såklart ha betalt.
Om ni inte har avlastning på samma sätt som de har så kanske den varianten är nåt att föreslå till soc :smirk:
Lycka till!
 
Absolut skulle jag begära ersättning som kontaktfamilj det är ju det det blir i praktiken!
Berätta hur det går, ska bli intressant o höra vad de tänkt sig:)
Carina
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp