Förfrågan

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vi fick en förfrågan om vi kunde ta emot vårt kontaktbarn med lill syskon. Självklart hade det varit det smidigaste/bästa för alla inblandade. Vi funderade igenom förfrågan väldigt noga och kom fram till att det skulle fungera med våra nuvarnade placeringar och bio barn. Vi skrev en lista med "krav", tex avlastning vid behov, resor betalda mm. Och vi begärde ett arvode på 11.200/ barn. ( :angel: är 6 och 1,5år, har växt upp med missbrukande föräldrar i en väldigt kaotisk miljö, 6åringen är överaktiv och helt distanslös)Jag kommer att säga upp mig från mitt arbete för att vara hemma på heltid. NU har jag fått svar från soc att de absolut inte kan tänka sig att gå med på vårt "krav" på arvode, det ligger långt över vad de kan tänka sig att ge. Så nu letar de annat familjehem till :angel: :angel: .

Gjorde vi rätt tycker ni??
 
Jag tyckte ni gjorde helt rätt Fi :claphappy:
Dags att göra som sjuksköterskorna, (dom tar inga jobb för under 24 000:)
Vi borde inte ta barn under kommunförbundets högsta........
Då får alla kommuner gå till organisationerna...och DÅ kommer det kosta.
Familjehemmen måste också kunna leva drägligt.
Jag håller själv på bråkar med min kommun som vill SÄNKA vårt arvode för en ängel vi haft i 15 år från kommunförbundets högsta till 3.500 :evil:
Men vi vägrar så klart, då får dom säga upp oss..... :evil:
 
Ni talade om under vilka förutsättningar ni kunde tänka er att svara ja.
Och det köpte dom inte..........

Rätt eller inte kan bara ni avgöra.
 
Hm, o här är jag som tycker sån ahär frågor är jättesvåra...vet inte om ni har gjort rätt eller fel....som honey skrev, det vet bara ni. Ekonomi är en sak o känslan en annan. Måste vara svårt för er då ni känner ett barn redan. Å andr sidan kanske de kommer till ettt jättebra fam.hem någon annanstans
Hade det kännts som att det hade kunnat bli väldigt påfrestande? Funderar ni på att ändra er? Eller kanske känns det som en lättnad till slut att det inte blir ni?
 
Det är just eftersom vi känner :angel: vi begär så högt, vi vet att det kommer finnas problem långt upp i åldern. Troligtvis blir problemen större med åren. Under hela fosterlivet blev :angel: utsatt för droger, tunga sådana. Det sätter sina spår. Och eftersom jag tänkt säga upp mig från jobbet, är det svårt att gå under det vi begärt.

Visst hade vi önskat att :angel: :angel: kunde flytta hit, eftersom vi tycker så mycket om den stora. Men de kommer få det toppen i ett annant familjehem det är jag säker på!! Bara soc är ärliga och lägger fram hela den stora :angel: problematik till det blivande familjehemmet så de inte får en chock. Det vore tragiskt om de behöver flytta efter ett tag för att inte familjehemmet fått veta all fakta från början.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp