Fritidsintresse *SUCK*

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Våran stora placering har NOLL intresse förutom att söka och prata problem med sina kompisar,vi har försökt med ta mej fasen allt men ingenting hjälper.
Det sista nu är simning som h*n för övrigt är väldigt duktig i men det gick en gång och vips så hade vi betalat 2000 kr i onödan för sen var det den ena ursäkten efter den andra för att slippa.

Vi kan inte tvinga h*n att ha ett fritidsintresse säger h*n och det har h*n ju rätt i men vi kan dra tillbaka veckopengen vilket vi gjort men det verkar h*n strunta i för det gårr att fixa pengar på eget sätt som h*n säger.
Hmmmm.

Hur gör ni för att motivera till fritidsintressen som är sunda?
 
Tja....detta med fritidsintressen är såå svårt. Jag har tre biosar som varit svåra att få till att göra nåt. Store pojken har testat volleyboll, under nån termin, stora tjejen red tills hon ramlade av, sen var det keyboard spelning en termin, lilla tjejen är den som testat mest men nu fastnat för kyrkan och ridningen.

Det är svårt att tvinga, kan ju bara vägleda och fråga, fråga igen.

Lägg inte ut för mkt pengar på en aktivitet, be om att få prova, då blir det inte för kännbart.

Be soc om avgiften för simningen.....
 
Sen har vi en soc som verkar tycka att vi ska stå stilla och titta på också,jag anser inte att h*n är värd att leva det liv som är idag med att sitta och röka och prata problem bara utan jag anser att h*n är värd att må bra.
Soc tycker att h*n kommer i alla fall inte att ta åt sig av det h*n ser hos de ungdomar som vuxit upp i "normala" förhållanden.

Jag trodde i min enfald att vi skulle försöka leda de små livn till ett sunt liv där de får må bra.
 
:D vill man plocka in tex ridning så tag då kontakt med uteritts företag med riktigt westernridna hästar.

Ett pluss är att med dessa sadlarna har man något att hålla sig i.

Uteritt där god härlig mat är en del av det.

I kuperad terräng.


En annan hobby:)) hur vore det med överlevnad i vildmarken.

Hund träning.
 
Jaaa känner igen de där,, Man ska nog passa sig för hot .De blir bara motsatt effekt o mer än kamp om de hela. Hur gammal ? tjej eller kille ? Det där fungerade aldrig med min son.Vi prövade allt o han va duktig i många o han behövde verkligen det ! Eftersom de gick trögt i skolan. Han fick växa o man märkte att han mådde bra av att röra sig. Men de blev ofta tjafs när man skulle i väg. Här handlade de om att han hade svårt att planera in saker.Kom de något roligare skulle de hoppas på det. Nu fanns de en adhd problematik o då är ju de väldigt vanligt.
Det blir så tråkigt när man verkligen ser att de behöver det !! Tillslut kände jag att jag slog knut på mig själv ,,,och att jag mer mutade med saker. Funkar till en början.Men blir fel när de blir äldre. Målet är ju att de ska tycka det är roligt o själv känna att de mår bättre.
Jag la ner tillslut tog så mycket energi.
Nu tränar han på sats när det passar han själv. Och att har märkt att han mår bra av det.
Dessutom bygger de muskler lätt o de är tydligen motivationen här.
Grupptränigar o samplet o lagsporter vet jag inte riktigt varför de inte fungerade.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp