Går i familjehemstankar, vill ha råd :)

Hej allihopa,

jag och min man går i tankar om att bli familjehem (och jag har lusläst här inne ganska länge faktiskt :D ).

Jag är godkänd sen tidigare när jag var singel med min lilla (då) fyra-åriga dotter, och om vi tar steget nu så får vi såklart göra om utredningen.

Det jag funderar på är att min man har en skatteskuld hos kronofogden (sen en konkurs för några år sen), och jag vet att socialtjänsten självklart kollar upp sådant. Har någon härinne någon erfarenhet av om/hur det påverkar? Vi lever ett ordnat liv med trygg och god inkomst och det vore ju så trist om denna gamla grej sabbade vår vilja att hjälpa ett barn. Tips och tankar mottages tacksamt!

Ha en härlig måndag!
 
Vi har haft liknande en av oss hade en borgenärs skuld då kan det ju påvisas att man eg själv inte är slarvig o orsaken till den. Att sen huvud låntagaren har en avbetalnings plan o skulden numera är betalt alltså synbart minskat o vi inte betalar har varit helt ok men krångligt att förklara.
 
Ring och ställ frågan om det är något hinder på telefon.
Då får ni svar direkt och varken ni eller dom behöver lägga energi på att undra och ev utreda i onödan.
Kan ni förklara godtagbart, så att de inte tror att ni gör det för pengarna, kan ni mycket väl bli godkända ändå.
 
Tillbaka
Topp