Handledning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Min" kommun som vi jobbar för har börjat med en sk samtalsgrupp. Jag ha efterlyst handledning sen vi tog emot våran :angel: så detta ska vara handledning för mig/oss. Jag blev såå himla glad men nu till det som känns lite jobbigt för mig... Det är min handläggare som håller i handledningen. Ingen av de andra som är med i gruppen har hen som handläggare, de andra i gruppen tog upp vissa svårigheter/problem de hade med deras handläggare. Men det känns inte rätt mot mig att jag ska ha min handläggare som handledare, käns inte okey för jag kan ju inte sitta där o disk kring hur jag ska göra om jag tycker det känns jobbigt med min handläggare, om jag vill fråga de andra hur de skulle hanterat en situation med min handläggare..

Sen kändes de fel för mig o hamna i en grupp där ingen har plac barn/ungdom med skyddat ID. De flesta frågor o funderingar jag har handlar om hur man ska hantera detta med skyddat ID, hur hade andra gjor i min sits..

Ursäkta att detta blev långt, men känner att jag måste ha råd i hur jag ska göra med detta.

Lizen
 
Nej, det att ha sin egen handläggare som samtalsledare i handledning är nog i te optimalt. Förstår dina tankegångar . Känner ju även jag att jag inte pratat m problem kring den personen med den personen närvarande. O få försvinner lite av vitsen med det. Annat kanske du kan ta upp i gruppen, men säkert är du hämmad... :( Att inte vara i angrip med andra m skyddade ID:n kanske inte är så konstigt - då det inte är vanligast. Finns det ngn annan grupp ngn annanstans , annan kommun du kan ingå i? Är du bekväm att ta upp det m handläggaren...:/. ?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp