Hej lite första precentation

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Här hittade er o regade mig idag ska ta en liten precentation av mig

Jag är mamma till 4barn 3 är LVuade.
Jag ock familjehemmet kommer bra överens men enda hon anser hon inte kan samarbeta med mig är för jag kräver för mycket umgänge (har jag inte rätt till det)
felet ligger med på Soc i min kommun hade en jurist allt funka bra vi samarbeta alla parter o få bra umgängen som utökades varanna helg 6timmar 3månader omprovades ny handläggare hon lova barnen skulle provsova jag väntade o vänmtade o väntade på besked inget svar 3månader senare kommer papper i brevlådan 6månaders umgängesplanering 5timmar altså minskas tiden o flera månader imällan tar kontakt med mitt ombud hon mammaledig ny ska läsa in mitt ärende han ringer åter vi kan inte klaga på umgänget nu det finns inget §14 i dina papper han kräver soc på info o svar på varför svarar allt annat en va dom ska sen ringer inte mitt ombud åter har inget hört pratar med annan advokat o då frågar får du stöd o hjälp av soc för att kolla vart i omsorgen du brustit o hjälp för att du ska bygga upp dig som mamma så återförening kan ske nej dom va borta i snart 5år jag ligger i facket ej viktig på soc , handläggare har pratat med barnen o dom vill sova hos mig skulle man inte lyssna på barnen .

Jag driver även Föreningn Dom glömda barnen där vi ger råd o stöd till Föräldrar som har omhändertagna barn.

Lita om lilla mig
Trevlig dag

Hej,

Nej, du har inte rätt till mer umgänge eftersom dina barn är LVU:ade.
Är de placerade enligt SoL så har du större rätt att påverka situationen och umgänget.
Ja, mycket händer på Soc överallt, de byter personal väldigt ofta och det kan ju bero på att de i sitt arbete är utsatta för stora påfrestningar. Jag kan tänka mig att det inte är lätt att besluta om att ta bort barn från föräldrar som inte kan ta hand om dem. Trots det så tycker jag nog att de gör att bra jobb med barnen i fokus där allt måste utgå ifrån.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp