HEJ!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
hej på er, som många andra har vi funderat länge på att bli familjehem, nu är det dags! trodde jag!
vi blev godkända i maj och väntar nu på placering. det gäller mindre barn så vår väntan blir nog en stund till! :angel

Vi är ett ungt par födda -81 & -82 med bio dotter född -07. vi skall inte skaffa fler biosar utan har tänkt utöka familjen med ett barn till denna vägen!

vi längtar!

ville nog mest säga att ni som är här inne och skriver är en inspiration för oss som snart skall bli! jag lusläser allt ni skriver!
men jag är lite nyfiken, vilken ålder är ni i? vi har fått många förvånade miner hos komuner och andra när vi vill detta när vi är så unga! vi har faktiskt vart i hop 10½ år nu... :D

så... hur gamla/unga är ni?????
 
Vi är bägge lite över 50. Har 5 vuxna biobarn och 3 uppväxtplaceringar. Har varit familjehem i ca 20 år.

Vi har "specialicerat" oss på handikappade och alla våra tre :banan: har svåra handikapp, två av dem har fysiska handikapp och alla tre har grav utvecklingsstörning+svår autism.
Ett av våra biobarn har autism han med, detta efter en svår hjärninflammation som gav bestående hjärnskador så vi har mycket erfarenhet på just det området.

Trevligt att se att det finns så unga engagerade som ni, det behövs och jag önskar att ni snart snart får en placering, behovet är stort och ni behövs!!!
 
Hej lilla-mamman!

vi är båda strax över 40 med 2 biobarn på 6+10.
Även vi väntar på placering, men har tidigare varit kontaktfamilj.
Precis som ni så väntar vi på små och där är ju väntan lång.

Ha det gott opch en God jul
önskar
/Adal
 
Hej !

Vi är båda runt 40. Vi har två bio barn i skolålder (varav en är tonåring). Vi har en :angel: i förskoleåldern. Vi får en ny :angel: direkt efter nyår (en tonåring).
Vi har tidigare haft en bebis placerad som har flyttade hem efter två år. Vi har fått några (2) erbjudande till om bebisar/små barn med har tackat nej pga den stora åldersskillnaden mellan våra bio och bebisen. Jag vet annars att det är många som vill ha bebisar, men det finns inte så många placeringar. Det blir lättare när man har haft en och har en bra kontakt med en placerande kommun.
Hoppas att det kommer att gå bra för er och att ni snart kommer att få en ny familjemedlem. Jag hoppas att det går bra för er också Adal.

God Jul och Gott Nytt År på er

Många Julkramar Tre
 
Vi är mellan 40-50 år. Har både utflugna biosar, två hemmavarande skolbarn, utflugna placeringar och barnbarn :angel :D :bow
Väntar nu på att vi behövs igen efter avslutat uppdrag i somras.
Är öppna för ålder, beror HELT på omständigheterna.
 
Hejsan!

Vi är 47 o 51.
Har 4 biobarn varav 2 utflugna en på väg att flyga iväg och en i gymnasiet. :D
Vi började när vi var i eran ålder fast då som kontaktfamilj i ganska många år.
Dom 13 senaste åren har vi varit familjehem och jourhem.
Numera har vi en fast placering åt en 14-åring och arbetar i prinip heltid som jourhem, vi brukar ha 2-3 jourplaceringar i taget som mest har vi haft 6 jourisar men det har varit i skarvar där några är på väg och några nya kommit till.
Välkomna ska ni vara. :claphappy:
 
Vi är födda 79 och 76. :razz: Gifte oss i sommras och hade då varit tillsammans i 15 år.

Vi har varit kontakfamilj några år men är nu mera även familjehem.

Vi har bio barn födda 01, 03 och 07. Placerad född 05 och kontaktbarn född 99.

Lycka till och God Jul
 
Tack Tre :banan:
/Adal


tre sa:
Hej !

Vi är båda runt 40. Vi har två bio barn i skolålder (varav en är tonåring). Vi har en :angel: i förskoleåldern. Vi får en ny :angel: direkt efter nyår (en tonåring).
Vi har tidigare haft en bebis placerad som har flyttade hem efter två år. Vi har fått några (2) erbjudande till om bebisar/små barn med har tackat nej pga den stora åldersskillnaden mellan våra bio och bebisen. Jag vet annars att det är många som vill ha bebisar, men det finns inte så många placeringar. Det blir lättare när man har haft en och har en bra kontakt med en placerande kommun.
Hoppas att det kommer att gå bra för er och att ni snart kommer att få en ny familjemedlem. Jag hoppas att det går bra för er också Adal.

God Jul och Gott Nytt År på er

Många Julkramar Tre
 
Hej! :banan:
Vi är båda strax över 40 år och blev godkända som familjehem för ca. 1månad sen,så vi går med i väntans tider. Vi har 4 biobarn, en i förskoleåldern , två tonåringar och en utflugen. Detta är något vi funderat på i många år men nu kändes det som att det var dags :claphappy:
 
Vi är födda -69 och -70.

Har tre tonåringar och en liten placering runt två år.

Jag känner mig inte gammal, än....detta är precis det jag velat göra i många år! Trivs som fisken i vattnet.

Hoppas nu på att kommunen säger helt ja till en ny placering.

Lycka till!!
 
tusen tack för alla era svar! vi tycks vara ganska unga ja... :D
spännande att veta hur ni andra har det, med åldrar, hur länge ni jobbat, ja ni vet! just nu vill man veta allt. börjar bli trött på att vänta. :x

började via komun men har nu raggat på lite organisationer som verkar vara väldigt trevliga och service inriktade! både baggium och gryning är intresserade.

tänk att det skall vara så svårt att få hjälpa barn??? helt otroligt!!!! :? :? :?

god jul alla!
 
Här kommer en riktig gamling. 59 år ung om några dagar. Mycket avundsjuk på er unga som har ett så innehållsrikt och spännande liv framför er. Vi har haft fosterbarn sedan -74, och de sista 4 åren har jag varit ensamstående efter skilsmässan. Just nu har jag 5 pojkar som är placerade och en kille på avlastning. Alla utom den yngsta, som fyller 4 i januari, har någon diagnos. Vissa dagar flyter allt på bra, andra dagar är tyngre. Barnen är mellan 4 och 20 år. Ett syskonpar, 20 och 16½, har vi haft i 15½ år, 7½-åringen i 4½ år, 4-åringen i 1½ och 16 åringen i drygt 1 år. Alla utom en pojke har kommit som avlastning och som efter en tid blivit placerade.
Mat-tilda
 
:razz: jag ska säga er att jag längtar till er ålder! det måste vara underbart att få förtroendet med fosterbarn att älska, själva känner vi det som om vi konstant blir misstrodda av socialtjänsten. :x

de har hft barn som skall placeras men inte valt oss pga vår ringa ålder! de barnen har vart tidskrävande och så, och då vill de ha mer "mogna" familjer!! :? :?

men vi borde ju vara ett bra val till tidskrävande barn, vi har ju medvetet valt att bara skaffa ett bio-barn för att få plats och tid till ett x-tra barn att finnas till för!

ja ja, vi får väll vänta till vår första placering och då visa vad vi går för! :rollhappy:
 
Hej!
Ni är inte ensamma:)
Jag är också född 81 och min man är född -76. Vi har två biobarn 02 och 04.
Vi har tidigare haft en tonårsplacering från en missbrukfamilj som varade från dess att h*n var 12 tills h*n var 19 då denne flyttade till eget bo förra hösten:D. När h*n kom till oss kunde h*n inte ens tvätta händerna ordentligt :littlesad
Det har fungerat jätte bra! Visserligen är det tufft många gånger och man sliter sitt hår, men det finns god hjälp att få om det blir för mycket. Var bara inte rädd att be om hjälp. Detta "barnet" är som vårt eget idag. H*n är som vilken 20-åring som helst. Bara lite mer livserfarenhet. Vi har samma "mamma-pappa-barn kontakt som om h*n vore vårt eget barn :D
Nu väntar vi på att få ta emot en lite placering, en som helst är yngre än våra biobarn...
 
Vi är födda -82 och -70. Soc tyckte det var en fördel, "ni är unga och energiska vilken det här barnet behöver". De hade rätt ;)
 
Vad roligt med en tråd där alla presenterar sig. Jag lyfter upp den lite igen.
Jätteroligt att få reda på lite mer om några av er.
Jag och min man är 40 och 43 år och vi har fyra biobarn, en utflugen, två tonåringar och en som går i mellanstadiet. Vi har precis blivit utredda och håller nu på och skolar in en liten på 3 år. Detta är vår första placering så det är jättespännande, om mindre än en vecka så kommer h*n.
Jag tycker att det här forumet är guld värt, jag har fått så många goda tips och råd här bara genom att läsa inlägg.
Ni är alla så kloka och hjälpsamma, det är fantastiskt! :D

Hälsningar

Tia
 
Vi är 66 och69 år
Har hållit på sedan 1968 Är fortfarande lika roligt.
Har en på 15 uppväxt varit här från 4års ålder.
Har 4 p+1 f bio utflygna .1 av dom är familjehem.
Det är otroligt roligt när "gammla" hör av sig och hälsar på.
Vi är"farfar Farmor till några av familjehemsbarnbarn.
 
Hej

Kul tråd det här har inte sett den tidigare :razz:
Vi är 48 o 51 och jag har två biobarn 21 o 23 och utflugna
Vi söker nya barn sedan vi har sagt upp en placering.

hoppas att det inte dröjer för länge :D vi vill ju gärna ha någon här hos oss
det blir annas så tyst och tomt i huset..

Mammamoa
 
litet kort svar från oss med =)
vi är båda 44, våra biosöner är 7 och 12 och vi har en liten på 4 placerad sen i höstas.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp