Hjälp ! Skyddat boende

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Kan av naturliga skäl inte avslöja mkt... Lvujour, skyddat boende, 9 åring. HUR FUNKAR det egentligen ? Fick bara hastig info. vid lämnandet. Har ni någon erfarenhet kring detta ? Alla "tips" tas emot med tacksamhet. Undrar även om detta medför högre arvode osv. så att vi vet vad vi kan begära. ( Känns LITE "läskigt" med tanke på bakgrunden :roll: )
 
Vi har haft en sådan. Hur bor ni?? Nedre botten kanske inte så bra.

Arvodet ska absolut vara ÖVER det högsta. För det ställs krav på er utöver det normala. Att inte tex nämna vem som bor hos er. Att alltid titta bakom axeln ( nu kanske jag överdriver men hellre det)
Ni kommer även alltid att behöva informera andra om att X har skyddad identitet och boende. Ni måste även vara på passliga på x så denne inte avslöjar sitt boende av ren naivitet. ni måste dubbelkolla alltid med f-kassa skattemyndighet etc så att de inte kör på som vanligt och då avslöjar var X bor. Se för gudsskull till att x INTE blir skriven hos Er. fråga soc om x sticker ut utseende mässigt, då kan det bli lätt för biosarna att hitta X.


Lycka till.
 
Jag vet inte ens vad som är högsta rek. arvode för en 9-åring.... :roll:
X har vad jag vet inte skyddad identitet (än iallafall), det är "bara" skyddat boende än så länge.
Det handlar om jourplac. och är därför inte aktuellt med att skrivas här på något sätt. ( Inga "obehöriga" myndigheter inblandade heller, dvs. Fk o skattemyndigheten har inte ngn "rätt" att veta att just X bor här. Däremot att titta över axeln, DET stämmer att vi måste göra. Har direktnummer till polis i mobilen osv. Men visst är det obehagligt att veta att biosarna är ute efter att ta tillbaka X !!! De anses dessutom som "aggressiva"..... :?
X bor redan här, och "sticker inte ut" utseendemässigt iallafall.

Känns som att man skulle behöva lite mer konkret vad vi har rätt till för arvode :roll:
Det är jour genom org. o man kan ju bli hur "lurad" som helst om man inte har någon koll alls....
 
Vet ej...
Men vad spännande med en 9 åring -kanske passar bättre in i er familj än tidigare placeringar!
Lycka till och allt gott till :angel:

Ang: arv kanske det borde ligga på ca3000 över det normal?

Kram Carina
 
mammac sa:
Vet ej...
Men vad spännande med en 9 åring -kanske passar bättre in i er familj än tidigare placeringar!
Lycka till och allt gott till :angel:

Ang: arv kanske det borde ligga på ca3000 över det normal?

Kram Carina

Visst är det annorlunda med en 9-åring.... Kan dock inte säga att det ena är bättre än det andra. För och nackdelar med alla åldrar !
Återigen, jag har INGEN koll på vad vi "bör" få i arvode och omk. för en i denna ålder.... :?
 
sara sa:
Här hittar du kommunförbundets rekommendationer för 2011 http://brs.skl.se/brsbibl/cirk_documents/10073.pdf

Oavsett ålder så är högsta arvodet 11 501 och omkostnad 0-12 år ligger på 5 350kr.

Lycka till!

Sara

Tack vad gulligt att du länkar, men ärligt talat är jag verkligen KASS på att läsa /fatta dessa siffror... :roll: Har varit in på sidan huuur många ggr som helst, inte blir jag klokare för det :oops:
Men nu hjälpte du mig ju iom att du skrev summorna här, så tack :bow
Mammac : Då borde det innebära runt 15 i arvode alltså... Hmm...Det är vad vi har begärt för en "vanlig" jourplac... :roll:
 
..hmmm..kläm till med 20`då det är vad större org betalar sina kontrakterade /mån.
Det som förvånar mig är att de inte gör upp det innan plac kommer. :?
Vi har ett fast pris till våra kommuner...de vet innan de ringer om jour så" thay can take it or leave it" :banan:

Hur har det gott?
Nyfikna Carina :bow
 
mammac sa:
..hmmm..kläm till med 20`då det är vad större org betalar sina kontrakterade /mån.
Det som förvånar mig är att de inte gör upp det innan plac kommer. :?
Vi har ett fast pris till våra kommuner...de vet innan de ringer om jour så" thay can take it or leave it" :banan:

Hur har det gott?
Nyfikna Carina :bow

Skulle önska att vi "visste" vad vi kunde begära för en jour & liksom er ha ett fast pris ! Nu jobbar vi mest för org. och det kan skilja väldigt mkt. på vad de erbjuder.... Vore ju definitivt lättare att gå ut med vad vi begär, punkt slut. Håller helt med om att i annat fall borde sånt avtalas iallafall muntligt, vid förfrågan !
Å jag är också nyfiken på hur det går, om man säger så... INGET besked what so ever om X ska förflyttas eller bli kvar !!!! (Skulle fått besked IDAG) :bounce:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp