Hur förklarar man inte orkar längre?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Har en ungdom som har tagit slut på mig. Jag känner bara att nu är det bra, vi orkar inte mer. Finns inga andra föräldrar runt, så om vi ger upp så finns det ingen kvar. Hur talar man om för någon att man inte vill eller kan vara med mer..
 
Var ärlig bara, orkar man inte så gör man det inte. Ingen mår bra av att fortsätta. Man måste tänka på sig själv i första hand. Barnet/ungdomen mår inte bra om inte vi vuxna mår bra. Alla passar inte ihop heller, även om man försöker matcha, så ändras det efter livets gång. Har man försökt med handledning och annat som finns runtomkring så är det inte mycket att göra åt. Du ska överleva du också. Kram.
 
Det är väldigtt svårt just nu, mycket tårar och många tankar. Men jag vet att vi gör rätt denna gången, vi kan inte hjälpa mer. Jag hoppas att vi kan ha kontakt i framtiden, men just nu kommer vi inte att ha det.
 
Tufft att sätta stopp,tro mig jag vet...vi sa upp vår plac först i okt och sista gången i Dec och nu så funkar det inte vidare hemma hos bio så vem ringer vi då? Jo...Fia såklart eftersom jag bara inte KAN släppa detta barn!! Blir så förbannad på mig själv ibland men samtidigt så vet jag att jag älskar så oerhört :cry: :cry: :cry: :cry:

Jag behöver HJÄLP att sätta stopp tror jag :?
 
Just så har det varit för oss, gjort uppehåll ett tag :angel: har hamnat på olika hvb hem. Men när utslussning börjar ringer dom och vi har inte kunnat säga nej.

Man vill ju så väldigt gärna att det skall gå bra för dom och man hoppas och tror att nu kanske det kan funka. När man följt en ungdom under många år är det inte lätt att släppa taget, men denna gången har jag fått mycket stöd och känner att våran familj inte klarar mer när det gäller denna :angel: .

Hoppas att du får samma stöd och om du vill kan du pm mig, Kramar och tankar till er
l
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp