Hur lång tid får det ta??

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag bara undrar hur lång tid tycker ni det är rimligt att soc ska "hålla familjehemmet" innan kontaraktet skrivs,

Vi är utredda kälvestenade och prideutbildade. Och godkända muntligt av den tilltänkta kommunen förutsagt att våra registerutdrag är OK( vilket vi är 100 på att de är)
Nu har vi väntat i 2,5 månader och barnets socialsekreterare rinde oss och frågade vad som händer, för barnet vill flytta hit så fort det går.

Väntar man på att ett "billigare" familjhem ska ploppa upp kanske. Eller ännu värre är det så här man jobbar i den kommunen när det är brottom. Då har man ju ingen lust alls. nej jag ska be om referenser, hur de är att samarbeta med.
 
Det är mer än jag skulle acceptera. Så fort registerutdragen kommit kan man kanske behöva vänta men varför längre? Så när de bestämt sig för oss, vill vi ha kontrakt. Och fram tills vi skriver är vi helt öppna för andra förslag på uppdrag.
 
Förstår exakt er känsla! Det är obegripligt att de drar ut på det så länge! Men tycker att detta hör man väldigt ofta!

Man får hoppas att det finns någon tanke på barnen och att de är trygga under denna tid som man väntar!

Styrke kramar från oss!
 
Godkända här en dag i december för många år sen, barnet skulle börja skolas in....det var bråttom, vi skulle förbereda oss för en annorlunda Jul, tiden gick, ingen hörde av sig.....januari kom ooch gick, februari kom och då...då skulle bio förmelas att ett fam.hem var funnet!!!!! Det tog 2 månader att informera dem och barnet var i jourhem....till slut blev det inskolning...i mars.... så det tar tid- alldeles i onödan.... :bounce:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp